اصفهان شرق

یکه‌تازی مرادی در جهان ادامه دارد/ طلایی دیگر برای سهراب ایران

کدخبر: 173626
1397/06/03 در ساعت 13:53

به گزارش اصفهان شرق،در ادامه مسابقات آسیایی جاکارتا که از 24 مرداد‌ ماه آغاز شده است، امروز رقابت‌های وزنه‌برداری دسته 94 کیلوگرم برگزار شد و 2 نماینده ایران روی تخته رفتند.

سهراب مرادی، وزنه‌بردار اصفهانی تیم ملی در این رقابت و در حرکت یک‌ضرب ابتدا وزنه 182 کیلوگرمی را بالای سر برد، وی در انتخاب دوم به دنبال شکستن رکورد دنیا بود اما موفق به مهار وزنه 189 کیلوگرمی نشد، مرادی در انتخاب آخر حرکت یک‌ضرب بار به رکورد دنیا در این دسته حمله کرد و این بار موفق شد وزنه 189 کیلوگرمی را بالای سر ببرد و به این ترتیب بعد از 19 سال رکورد‌شکنی کرد.

این رکورد پیش از این در اختیار آکاکیوس کاکیاشویلی وزنه‌بردار یونانی بود که در مسابقات جهانی 1999 آتن به ثبت رسانده بود؛ با ثبت این وزنه رکورد بازی‌های آسیایی نیز در اختیار سهراب مرادی قرار گرفت.

در حرکت دو‌ضرب نیز سهراب مرادی در انتخاب اول وزنه 221 کیلوگرمی را بالای سر برد، وی برای حرکت دوم نیز وزنه 234 کیلوگرمی را انتخاب کرد اما نتوانست آن را مهار کند، مرادی در حرکت سوم بار دیگر به وزنه 234 کیلوگرمی حمله کرد اما باز هم نا‌موفق بود و نتوانست رکورد دو‌ضرب را بشکند؛ مرادی در مجموع با 410 کیلوگرم به نشان طلای مسابقات آسیایی رسید.

کیانوش رستمی دیگر نماینده ایران در دسته 94 کیلوگرم وزنه‌برداری موفق شد وزنه 175 کیلوگرمی را در حرکت یک‌ضرب مهار کند اما از مهار وزنه 220 در حرکت دو‌ضرب نا‌کام ماند و در مجموع با حذف از رقابت‌ها از کسب مدال مسابقات آسیایی جاکارتا باز ماند.

ورزشکاران اصفهانی تا کنون موفق به کسب 4 مدال نقره و یک طلا شده‌اند، مرجان سلحشوری در تکواندو، شهربانو منصوریان، الهه منصوریان و زهرا کیانی در ووشو توانستند نشان نقره‌ای را از آن خود کنند؛ همچنین رؤیا داودیان و سمیرا عطاردیان همراه با تیم ملی کبدی موفق به کسب مدال طلا شدند.

انتهای پیام/