سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:00 - شنبه 03 شهریور 1397

نماینده اسبق ولی فقیه در نیروی هوایی سپاه

سؤال از رئیس‌جمهور یک موضوع عادی است

نماینده اسبق ولی فقیه در نیروی هوایی سپاه گفت: سؤال از رئیس‌جمهور یک موضوع عادی است اما رسانه‌ها معاند با پروپاگاندای وسیع تلاش می‌کنند تا این موضوع را خارج از عرف نشان دهند و به وسیله آن شرایط کشور را بحرانی به تصویر بکشند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام سید احمد محی‌الدین میرمرشدی در خصوص طرح سؤال نمایندگان از رئیس‌جمهور اظهار داشت: این که مجلس تصمیم بگیرد از رئیس‌جمهور سؤال بپرسد در قانون اساسی دیده شده همانطور که قبلاً هم شاهد چنین اقدامی بوده‌ایم.

وی افزود: اگر پاسخ رئیس‌جمهور قانع کننده باشد نمایندگان رأی به ادامه فعالیت رئیس‌جمهور می‌دهند در غیر این صورت مجلس می‌تواند رئیس‌جمهور را مکلف به تغییراتی در کابینه کند، رئیس‌جمهور هم اعلام کرده در تاریخ مقرر حاضر می‌شوم و به سؤالات پاسخ می‌دهم، البته این را هم بیان کرد که از نظر سلیقه‌ای بهتر بود که پاسخ نمایندگان را در جمع خصوصی‌تری می‌دادم.

نماینده اسبق ولی فقیه در نیروی هوایی سپاه ادامه داد: رهبر انقلاب هم تأکید کردند که هم مجلس حق سؤال دارد و هم رئیس‌جمهور باید طبق قانون پاسخگو باشد، نکته مهم این است که همه مراقبت داشته باشند که در جریان آمد و رفت رئیس‌جمهور به مجلس بهانه به دست دشمنان نیفتد.

میرمرشدی یادآور شد: سؤال از رئیس‌جمهور یک موضوع عادی است اما رسانه‌ها معاند با پروپاگاندای وسیع تلاش می‌کنند تا این موضوع را خارج از عرف نشان دهند و به وسیله آن شرایط کشور را بحرانی به تصویر بکشند.

وی در خصوص ضرورت پرسش از رئیس‌جمهور با طرح این سؤال که شرایط امروز کشور نتیجه چیست؟ تاکید کرد: آنچه کارشناسان می‌گویند در بدترین حالت 20 درصد به دلیل تحریم‌ها و دلایل خارجی و 80 درصد باقیمانده مربوطه به مدیریت داخلی و امور اجرایی است.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: معتقدم در 5 سال اخیر دولت از مدیریت اقتصادی قوی بهره‌مند نبود و سیاست‌های اقتصادی‌اش را به برجام گره زد و صدای منتقدان و کارشناسانی که از سر دلسوزی نظراتی را مطرح می‌کردند شنیده نشد.

میرمرشدی با اشاره به التهاب در بازار و تصمیمات اقتصادی دولت عنوان کرد: نتیجه تصمیم‌گیری‌های اشتباه این شد که حجم انبوهی از طلا را به عنوان طرح پیش‌فروش وارد بازار کردند و این بازار طلا را دچار بحران کرد، در بحث دلار تخصیص دلار 4200 به برخی شرکت‌ها موجب سو استفاده شد و یا غیر آنچه باید وارد کردند و یا با دلار آزاد به فروش رساندند.

نماینده اسبق ولی فقیه در نیروی هوایی سپاه اظهار کرد: به گفته رئیس قوه قضائیه در همین مدت 120 نفر دستگیر شده‌اند؛ روزی نیست که خبر احتکار نشنویم این‌ها به دلیل ضعف در نظارت،‌ سو مدیریت، استفاده از سیستم رانتی، ناهماهنگ بودن مدیریت اقتصادی رخ داده است.

وی اذعان داشت: علی‌رغم آنچه به مردم وعده داده بودند تحریم‌ها برداشته نشد و آن طور که از شواهد بر می‌آید تحریم‌های جدید هم در انتظار ایران است، رئیس‌جمهور باید پاسخگوی این مسائل باشد، پاسخ‌های روحانی اگر متقاعدکننده باشد می‌تواند جامعه را آرام کند.

میرمرشدی با اشاره به ابهام‌هایی که در اذعان عمومی وجود دارد ابراز داشت: سخنگوی دولت اعلام کرده که در سه ماهه ابتدایی سال جاری 2.5 میلیون بشکه نفت فروخته شده، پس دلیل این همه مشکل اقتصادی در کشور چیست؟

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه به جوسازی برخی رسانه‌ها در رابطه با تجمع طلاب اشاره کرد و افزود: طلاب اعتراضاتی را هم‌صدا با سایر اقشار شروع کرده‌اند، مشهد اولین بار شاهد اعتراض‌هایی بود، بعد از آن تهران و چند شهر دیگر و اخیر هم در مسجد فیضیه قم تجمعی صورت گرفت.

وی پرداختن رسانه ها به یک پلاکاردی را فرافکنی توصیف کرد و گفت: پس از انتشار تصاویر این تجمع،‌علی مطهری مطرح کرد که سرنخ فوت هاشمی در فیضیه قم پیدا شده و سخنانی از این دست که مورد تمرکز شبکه‌های بیگانه نیز قرار گرفت تا جهت اعتراض‌ها را عوض کنند.

میرمرشدی افزود: این طور منعکس کردند که علما شعار مرگ بر رئیس‌جمهور سر داده‌اند، به همین دلیل آیت‌الله مکارم شیرازی و سپاه پاسداران اعلام کردند که این تجمع خودجوش بوده است، مردم نیز نسبت به این جریان سازی واکنش نشان نداده‌اند.

نماینده اسبق ولی فقیه در نیروی هوایی سپاه در پایان خاطرنشان کرد: فضاسازی برای انتخابات مجلس،‌ فرار کردن از پاسخگویی به مطالبات و صحنه‌سازی برای فتنه و اختلاف‌های جدید از اهداف برجسته کردن یک پلاکارد است اما راه به جایی نخواهند برد، موضوع مرگ آیت‌الله هاشمی پذیرفته شده و همان زمان پرونده‌اش بسته شده است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.