سرویس: غیر تولیدی 08:00 - شنبه 03 شهریور 1397

مسؤول دبیرخانه جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان:

جشنواره فیلم کودک و نوجوان در چهارباغ افتتاح می‌شود/ اکران فیلم‌ها از 9 شهریور

مسؤول دبیرخانه دفتر اصفهان سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از افتتاح جشنواره فیلم کودک و نوجوان در چهارباغ خبر داد و گفت: آیین افتتاحیه سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان 8 شهریور ماه، از ساعت 20 در میدان امام حسین(ع) و در محور چهارباغ برگزار خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق، سید مهدی سجادزاده اظهار کرد: آیین افتتاحیه سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان 8 شهریور ماه، از ساعت 20 در میدان امام حسین(ع) و در محور چهارباغ برگزار خواهد شد.

وی افزود: این جشنواره از روز 9 شهریور ماه با اکران فیلم‌ها، برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌هایی در مجموعه اصفهان سیتی‌سنتر رسماً کار خود را آغاز خواهد کرد.

مسؤول دبیرخانه دفتر اصفهان سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: آیین بزرگداشت فریال بهزاد، برادران دالوند انیمیشن‌ساز پیشکسوت کشور و مرحوم ناصر چشم‌آذر در طول این جشنواره برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های این جشنواره خاطرنشان کرد: برنامه‌های جمعی ما در محور چهارباغ برگزار خواهد شد و همچنین بن‌هایی در مناطق محروم توزیع می‌شود؛ سرویس حمل و نقل رایگان از مناطق محروم به داخل شهر و سینماهای چهارباغ خدمت‌رسانی کرده تا تسهیل‌کننده رفت و آمد از این مناطق باشند.

سجادزاده ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی این جشنواره از روز 9 شهریور ماه آغاز می‌شود و تا 13 شهریور ماه ادامه دارد؛ همچنین امسال برای نخستین بار المپیاد فیلم‌سازی با حضور مهمانانی از سراسر کشور از 10 تا 14 شهریور ماه در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: آثار برگزیده فیلم‌سازان نوجوان جشنواره که طی فراخوانی با محوریت انجمن سینمای جوان جمع‌آوری شده، پس از داوری در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان اکران خواهد شد؛ همچنین بخش ویژه‌ای تحت عنوان «تجربه اصفهان» برگزار می‌شود که از 38 کار تولید شده در طول یک سال گذشته 31 اثر موفق شدند به مرحله تأیید نهایی برسند و در طول جشنواره بخش، نقد و بررسی خواهند شد.

مسؤول دبیرخانه دفتر اصفهان سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اشاره به اکران‌های بین‌المللی جشنواره بیان داشت: در بحث اکران‌های ویژه بین‌المللی نماش فیلم‌های «کودکان همسایه» را خواهیم داشت که آثاری از کشور های همسایه همچون ارمنستان، ترکیه، عراق و افغانستان منتخب شده و در جشنواره اکران می‌شود.

وی با اشاره به اکران فیلم‌های منتخب جشنواره فستیماژ فرانسه اضافه کرد: امسال بحث اکران فیلم‌های منتخب جشنواره فستیماژ فرانسه را خواهیم داشت که این جشنواره، معتبرترین جشنواره دانش‌آموزی دنیا به حساب می‌آید و از این نظر بسیار حائز اهمیت است.

سجادزاده عنوان داشت: امسال همچنین برای نخستین بار جایزه‌ای تحت عنوان «زابن» پیش‌بینی شده که با یک شورای سیاست‌گذاری چند نفره که عمدتاً از هنرمندان اصفهانی هستند، شکل گرفته و از آن مجموعه یک هیأت داوری 5 نفره از میان 11 فیلم بلند سینمای ایران یک اثر را به عنوان حائز دریافت جایزه زابن انتخاب می‌کنند.

وی در خصوص برگزاری جشنواره قاصدک یادآور شد: همزمان با المپیاد فیلم‌سازی، جشنواره‌ای با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تحت عنوان «جشنواره قاصدک» در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان برگزار می‌شود.

مسؤول دبیرخانه دفتر اصفهان سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اشاره به آثار رقابتی جشنواره در سینمای ایران متذکر شد: در بخش بلند سینمای ایران 11 اثر، نیمه بلند 7 اثر و بخش کوتاه 11 اثر با هم به رقابت خواهند پرداخت که از میان فیلم‌های کوتاه 2 فیلم «بین ما» اثر مرتضی خان‌جانی و «سفید کمرنگ» ساخته غلامرضا جعفری از اصفهان هستند.

وی با اشاره به آثار رقابتی در بخش بین‌الملل اضافه کرد: در بخش بین‌الملل 15 فیلم بلند بین‌المللی به علاوه منتخبی از آثار ایرانی، 7 اثر کوتاه در بخش پویانمایی و 8 اثر بلند پویانمایی به رقابت خواهند پرداخت که 2 اثر از آثار منتخب در این بخش از کشور ایران است.

سجادزاده با اشاره به حضور صداگذاران اصفهانی در این جشنواره اذعان داشت: یکی از وجوه تمایز جشنواره امسال، حضور دوبلورهای اصفهانی برای نخستین بار در این جشنواره است، درحالی که سال‌های گذشته دوبلورها از تهران بودند و امسال یک گروه 3 نفره از اصفهان در برنامه دوبله همزمان شرکت خواهند کرد.

وی در خصوص داوران کودک و نوجوان این جشنواره تأکید کرد: داوران کودک و نوجوان طبق روال سال‌های گذشته در جشنواره حضور داشته که امسال به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، 40 داور از کودکان و نوجوانان انتخاب شده و 30 خبرنگار نوجوان در قالب گروه‌های 5 نفره به پوشش خبری رویدادهای این جشنواره می‌پردازند.

مسؤول دبیرخانه دفتر اصفهان سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اشاره به برنامه‌های تلویزیونی جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان یادآور شد: در کنار برنامه‌هایی که گفته شد، 5 برنامه عمومی تلویزیونی و یک برنامه تخصصی سینما از شبکه‌های مختلف سیما پخش خواهد شد.

وی در پایان ابراز داشت: برنامه «ململ» از شبکه دو سیما، برنامه «رنگین کمان» از شبکه 5 سیما، «سینما هدهد» که یک برنامه ترکیبی گزارشی-استودیویی است؛ برنامه «خاله شادونه» در سیتی‌سنتر و برنامه «رخداد» از شبکه دو سیما و همچنین برنامه تخصصی سینما از شبکه 4 سیما به تهیه‌کنندگی حمید مقدم پخش می‌شوند.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.