سرویس: اخبار شهرستان 20:50 - جمعه 02 شهریور 1397

گفتگوی اختصاصی با بخشدار جهادی و پرتلاش جرقویه سفلی:

مدیران دولتی باید رجایی وار به مقابله با جنگ اقتصادی روند/ لزوم اجرای قانون برای گره‌گشایی از کار مردم

بخشدار جرقویه سفلی گفت: مسئولان و مدیران دولتی بایستی رجایی وار وارد میدان شده و با حسن برخورد کمر همت جهت حل مشکلات مردم بردارند و این مردمی را که علیرغم مشکلات و فشارها پای نظام و ارمان های انقلابشان ایستاده اند را بیش از پیش جذب دولت و حاکمیت کنند.

به گزارش اصفهان شرق، گاهی هر کاری می کنی، به هر اداره ای می روی، به هر دری می زنی کارت حل نمی‌شود. آرزو می کنی کسی پیدا شود دستت را بگیرد راه را نشانت بدهد و در این اداره و ان اداره و پیش این رئیس و آن رئیس همراهت بیاید و گره از کارت بگشاید.

در هفته دولت سراغ کسی رفتم که تجربه چند ساله مدیریت وی نشان از وجود چنین ظرفیت و توانمندی در وجود او دارد. حالا شما شهردار، شورا، مدیر فلان اداره، نماینده فلان قشر یا شهر و روستا یا یک شخص عادی باشی برایش فرق نمی کند. اگر خودت پای کار باشی تا هرجا لازم باشد همراهیت می کند و بدون چشمداشتی سنگ تمام می گذارد تا ان شاء الله به نتیجه برسی.

اری حسن جعفری هرندی متولد ۱۳۵۵، دارای مدرک کارشناسی را می گویم که از اواخر سال ۱۳۹۱ با حکم وزیر کشور دولت دهم سکان بخشداری جرقویه سفلی را در دست گرفته و فارغ از سلایق و دیدگاه های سیاسی و جناحی در پی خدمتگزاری به مردم این خطه ولایتمدار و شهیدپرور بوده و هست.

هنگامی که برای انجام مصاحبه با وی تماس گرفتم مرا به جلسه برنامه ریزی و هماهنگی هفته دولت که با حضور مجموعه مدیران دستگاه های دولتی بخش برگزار می شد دعوت کرد. بعد از جلسه به اتاقش رفتم و وقتی تابلویی را دیدم که روی ان برنامه هایش با تاریخ و ساعت و مکان نوشته شده بود فهمیدم که نباید زیاد وقتش را بگیرم. خارج از برنامه هم برنامه داشت. در جواب تماس پزشکی که قصد احداث مجتمع پزشکی درمانی داشت و موانع و مشکلاتی مانع ادامه کارش بود از او دعوت کرد قبل از اذان ظهر مراجعه کند تا پیگیر کارهایش شود و با یک سرمایه گذار کار آفرین که می گفت قصد دارد بدون وام و تسهیلات و کمک ارگان های دولتی دامداری خود را توسعه دهد و علاوه بر به کارگیری یکصد نفر نقشی پر رنگ تر در اجرای اقتصاد مقاومتی و تولید ملی داشته باشد اما برخی ادارات مانع کارش می شوند و کسی صدایش را نمی شنود وعده کرد که بعد از ساعت اداری خودش به دامداری او می رود تا از نزدیک طرحش را ببیند و  پیگیر کارش شود.

با این اوصاف ترجیح دادم به جای سوالات کلیشه ای چند سوال کوتاه بپرسم و زیاد وقت این مدیر جهادی، پرتوان و پیگیر و نماینده ارشد دولت در جرقویه سفلی دیار قنوت و قناعت را نگیرم:

کلام آغازین:
به نام خدا ابتدا دهه ولایت ( از عید سعید قربان تا عید غدیر: عید اکمال دین و اتمام نعمت) را به همه شیعیان و ارادتمندان مولا امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام و هفته دولت ( ۲ تا ۸ شهریور) را به همه مدیران و کارکنان دولت عرض تبریک دارم و یاد دولتمردان شهید رجایی و باهنر و ۶۵۰۰ شهید کارمند را گرامی داشته و به روان پاک امام و شهدا درود و سلام و صلوات نثار می کنم.

اصفهان شرق: علت پیش آمدن شرایط اقتصادی اخیر را در چه می دانید؟

این یک جنگ به تمام معناست که با برنامه‌ریزی و هدایت استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و عوامل داخلی آنها صورت گرفته است. آمریکایی ها 28 مرداد1332 با یک کودتا دولت قانونی مصدق را سرنگون کردند و با بازگرداندن شاه باعث شدند که حکومت دیکتاتوری پهلوی تا سال 1357 در کشور ما تداوم یابد که خودشان هم به این موضوع اعتراف کرده اند. حالا هم قصد دارند یک نظام مردمی، برآمده از مردم که بر مبنای دین مبین اسلام پایه‌ریزی شده است را تغییر دهند. آنها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون انواع توطئه ها را علیه نظام و مردم ما برنامه ریزی کردند و حتی جنگ نظامی را هم تجربه کردند اما به هدف خود نرسیدند. الان تصمیم به راه اندازی جنگ اقتصادی گرفته اند و هدفشان این است که دایره تحریم‌ها را تا می‌توانند تنگ‌تر و فشار اقتصادی بر مردم را بیشتر کنند تا خود مردم روبروی یکدیگر و حاکمیت قرار بگیرند و از این طریق به هدف خود برسند. اما به لطف خدا چنین نخواهد شد. انها مدعی اند این کارها را به خاطر مردم ایران می کنند اما کالاهای اساسی و حتی داروهای مورد نیاز مردم را که با جان و سلامتی مردم ارتباط دارد تحریم کرده اند. از طرفی واردات خودروهای لوکس را آزاد گذاشته اند تا افراد متمول و پولدار سوار شوند و در انظار مردمی که تحت فشار اقتصادی هستند تردد کنند و آنها را ناراحت و شاکی و نسبت به نظام بدبین کنند. اما ورود قطعات این خودروها را ممنوع کرده اند تا اگر خودروی لوکسی نیاز به تعمیر یا تعویض قطعه داشت صاحب خودرو نتواند از آن استفاده کند و او هم روبروی حاکمیت و نظام قرار گیرد. الان شرایط تحریم شدید تر از دو سال آخر دولت دهم است و یک جنگ تمام عیار اقتصادی علیه کشور و نظام اسلامی ما به راه افتاده است.

اصفهان شرق:‌ چه راه کاری برای برون رفت از این شرایط و ناکام گذاشتن دشمن پیشنهاد می دهید؟

تبعیت از رهبری فرزانه انقلاب اسلامی و پیاده کردن رهنمودهای ایشان و امید آفرینی بین مردم، توجه به ظرفیت ها و توان داخلی کشور، حسن خلق و برخورد خوب و مناسب با مردم و تلاش برای حل مشکلات آنها، دولت مردی مانند شهید رجایی که دوره ریاست جمهوری اش  ۲۸ روز یعنی کمتر از یک ماه طول کشید به علت مرام مردمی و مردمی بودنش نامش ماندگار و یادش زنده مانده است و طرح هایی را در این مدت کوتاه بنیان‌گذاری کرد که همچنان گره‌گشای مشکلات مردم است. الان هم مسئولان و مدیران دولتی بایستی رجایی وار وارد میدان شده و با حسن برخورد کمر همت جهت حل مشکلات مردم بردارند و این مردمی را که علیرغم مشکلات و فشارها پای نظام و ارمان های انقلابشان ایستاده اند را بیش از پیش جذب دولت و حاکمیت نمایند و نگذارند دشمنان با ترفند ها و فشارهای مختلف بین نظام و صاحبان نظام که مردم عزیز  هستند فاصله بیندازند.

نکته قابل توجه دیگر این که مسئولان بدانند عمر مسئولیت کوتاه است، با حکمی که روی یک برگه A4 یا A5 نوشته شده مسئولیتی به یک نفر داده می شود و پس از مدتی به همان شکل این مسوولیت از او گرفته می‌شود. پس باید قدر این لحظات را بدانیم و برای رفع گرفتاری مردم کار کنیم؛ قانون برای گره گشایی از کار مردم است نه برای گره انداختن در کار آنها.

در این شرایط باید خیلی هوای مردم را داشته باشیم و کمک کنیم تا هرجا مانعی و مشکلی پیش پای مردم است برطرف شود. در هفته دولت نباید به دنبال تشریفات و جلسات و همایش ها بود بلکه باید بیشتر از قبل برای مردم وقت گذاشت و برای آنها کارکرد.

اصفهان شرق: خودتان در این زمینه چه کرده اید؟

سعی من بر این بوده که اگر فردی به بخشداری مراجعه کرد و یا با بنده تماس گرفت و مشکلی داشت حتی المقدور در بخش کارش حل بشود و اگر نشد با مدیران مربوطه در شهرستان یا استان هماهنگی میکنم و وقت می گیرم و پیگیر می شوم تا به نتیجه برسد. البته بستگی به سماجت و پیگیری خود شخص هم دارد. حتی گاهی اگر در استان هم حل نشد به تهران رفته و از طریق نمایندگان  مجلس و مسئولان رده بالا پیگیر کارها می شوم.

اصفهان شرق: در مناسبت ها به ویژه هفته دولت که امسال با دهه ولایت هم مقارن شده و دهه فجر شاهد اجرای برنامه کلنگ‌زنی و افتتاحیه هستیم؛ علی رغم شرایط اقتصادی نامناسب در سال حمایت از کالای ایرانی چه برنامه‌هایی در هفته دولت در سطح بخش دارید؟

اولین برنامه حضور مدیران و مسئولان و کارمندان ادارات در گلزار شهدای مرکز بخش و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان اسلام و قران و تجدید عهد با آرمان‌های امام و شهدا و تجدید بیعت با مقام عظمای ولایت است.
کلنگ زنی چهار خطه کردن جاده نصرآباد به شهرضا و ساماندهی سه راهی محمد آباد از دیگر برنامه هاست.
همچنین در این هفته اداره گاز شهر محمدآباد افتتاح و مخزن دوهزار متر مکعبی شهر نیک ابعاد اب گیری و ۵ هزار تن آسفالت در معابر روستاهای سیان. پیکان. حسین آباد. سعادت آباد و مزرعه عرب که کار زیرسازی آنها انجام شده اجرا می شود.
برنامه های تفریحی و ورزشی و مسابقات بین کارمندان سطح بخش هم تدارک دیده شده است.

کلام پایانی:
از همه مدیران و مسوولان دولتی و شهرداران و دهیاران بخش می خواهم که در این شرایط حساس بیش از پیش مردمداری و خدمتگزاری را سر لوحه کار خود قرار داده و به عنوان کارگزار نظام اسلامی همت خویش را برای گره گشایی از کار مردم و دلگرم کردن انها به نظام به کار گیرند و در چهارم شهریور که روز کارمند نام گذاری شده از کارمندان خود با اهدای لوح تقدیر تجلیل نمایند.

گزارش از ولی الله عرب مختاری

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.