سرویس: اخبار شهرستان 16:48 - جمعه 02 شهریور 1397

امام جمعه شهر نصرآباد:

بنیاد مسکن باید به فکر مسکن مردم آسیب دیده و محروم شرق اصفهان باشد

امام جمعه شهر نصرآباد گفت: مردم شرق اصفهان و شهر نصرآباد محروم هستند و بنیاد مسکن که هدف اصلی اش تامین مسکن نیازمندان است باید توجه به مسکن مهر نیازمندان داشت.

به گزارش اصفهان شرق، در اولین روز از هفته دولت سال حمایت از کالای ایرانی حجت الاسلام و المسلمین کمال دشتی امام جمعه شهر نصر آباد جرقویه ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی. یکی از مصادیق و شوون تقوا را تقوای اقتصادی و تلاش برای کسب روزی حلال بر شمرد و افزود : کار کردن برای به دست اوردن رزق حلال خودش نوعی جهاد است و اگر کسی درستکاری را پیشه خود سازد خداوند روزی اش را می رساند. اما متاسفانه عده ای چوب حراج بر بیت المال زده اند و در بخش خصوصی هم با احتکار در فکر گران شدن کالا و به جیب زدن سود بالا هستند که این نشان از بی تقوایی و بی ایمانی این افراد دارد.

وی ربا و نزول خواری را نقطه مقابل رزق حلال دانست و گفت: اگر کسی اهل ربا و نزول خوری است قبل از این که حضرت عزرائیل سراغش بیاید توبه کند. و توبه در این زمینه این است که اگر از کسی پول اضافه گرفته برگرداند و اگر کسی را به خاطر نداری روانه زندان کرده و ابرویش را برده باید تا جان در بدن دارد جبران و اعاده حیثیت کند.

کمال دشتی با بیان این که تلاش شیطان ایجاد دشمنی و نفرت بین جامعه مسلمین است. شیطان را سر منشا کینه و کینه توزی معرفی کرد و تصریح کرد : نهایت همت شیطان این است که کینه فرد به فرد. فرد به جامعه و جوامع نسبت به یکدیگر بیشتر شود و صلح و صفا و سازش در بین اعضای خانواده گرفته تا بطن جامعه وجود نداشته باشد اما تقوای الهی به ما گوشزد می کند که بر خلاف خواسته شیطان که امر به فقر و فساد و کینه توزی و دشمنی می کند عمل نماییم و اگر با کسی اختلافی پیدا کردیم و او برای اشتی جلو نیامد ما برای سازش پیشقدم شویم.

امام جمعه نصرآباد با بیان این که عده ای با انجام عبادات و دستورات الهی صعود و برخی با انجام گناهان و پیروی از شیطان سقوط می کنند گفت : گروهی نیز در غفلت و بی خبری سیر می کنند و اگر زود بیدار نشوند شیطان دین و ایمان و شناختشان را می دزدد و انها را مطیع خود می گرداند و به کینه توزی و دشمنی گرفتار می شوند که برای درمان غفلت و دوری از کینه توزی باید همیشه به یاد خدا و اولیای الهی بود و دایم ذکر یا صاحب الزمان بر لب داشت و استانه تحمل خود را بالا برد و نسبت به بدی های دیگران خود را به تغافل زده و چشم پوشی کنیم و خوبی های انها را بزرگ جلوه دهیم.

وی در ادامه بر ضرورت ولایت پذیری تاکید کرد و گفت: ولایت‌پذیری را باید از داخل خانه شروع کنیم تا وقتی وارد جامعه می‌شویم و ولی امر مسلمین پند و نصیحت و هشداری می دهند به آن توجه و عمل کنیم و جامعه را از این وضعیت نابسامان نجات دهیم و زمینه را برای پذیرش ولایت امام زمان علیه السلام مهیا سازیم.

حجت الاسلام دشتی با اشاره به در پیش بودن عید سعید غدیر خم. پیام این عید بزرگ را معرفی الگوی حکومت اسلامی برای ادامه راه انبیای الهی عنوان کرد و افزود : در دهه ولایت هر کسی باید به سهم خودش در فضای مجازی و حقیقی برای عید غدیر و حقانیت ولایت امیر المومنین علیه السلام  تبلیغ کند. بر سر در منازل و مغازه ها پرچم زده و تزیین شود.

خطیب مذکور با تبریک سالروز ولادت امام هادی علیه السلام نقی. عالم. فقیه. امین و طیب را از جمله اوصاف ان حضرت بر شمرد و گفت: این امام بزرگوار ضمن مبارزه با خلفا در پی قدرت و نفوذ بخشیدن به شیعیان و آماده سازی زمینه پذیرش امام زمان علیه السلام در عصر غیبت بود.

نامبرده تشکیل گروه اقدام در وزارت خارجه آمریکا و ارایه 12 راهکار جدید برای مقابله با ایران را نشانه ناکارآمدی و عدم موفقیت انها در سیاست های خصمانه قبلی شان دانست و گفت : این کار یعنی اینکه تاکنون آنها در رسیدن به خواسته های خود توفیقی نداشته اند و به توفیق الهی از این به بعد هم نخواهند داشت و با الزام کشور برای تحکیم انسجام ملی و پیروی همه مردم و مسوولان از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امریکا و همدستانش هیچگاه هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

وی با تبریک هفته دولت به دولتمردان و تبریک روز کارمند به کارمندان یاد شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و گفت: انتظار ما از رئیس جمهور و وزرا و مدیران کل این است که در زمینه های مختلف همسویی با اشاره های رهبری داشته باشند و با توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی در جهت بهبود معیشت مردم تلاش کنند و اگر افرادی نمی توانند کار کنند آنها را کنار بزنند و افراد توانمند را جای انها به کار گیرند.

نامبرده در ادامه با تاکید بر ضرورت پرهیز از رسوم و اداب خرافی و غلط در مراسم ها از جمله ختم اموات. به تشکیل دو جلسه یکی در مدیریت امور عشایر استان برای پیگیری حل مشکلات عشایر و دیگری در شهرداری نصرآباد برای تکمیل بناهای خیر ساز برای افراد نیازمند گفت : مردم شرق اصفهان و شهر نصرآباد محروم هستند و بنیاد مسکن که هدف اصلی اش تامین مسکن نیازمندان است باید توجه به مسکن مهر نیازمندان داشت.

انتهای پیام/ ولی الله عرب مختاری

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.