سرویس: غیر تولیدی 18:27 - جمعه 02 شهریور 1397

مدیرکل داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران

خرید تضمینی گندم از 9 میلیون و 100 هزار تُن گذشت/ پرداخت 92 درصد مطالبات کلزاکاران

یک مقام مسئول گفت:براساس آخرین آمار بیش از 9 میلیون و 100 هزارتُن گندم از گندمکاران خریداری شده است.

به گزارش اصفهان شرق، مومن نیافر مدیرکل داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: براساس آخرین آمار بیش از 9 میلیون و 100 هزارتن گندم با ارزش بالغ بر 12 هزار میلیارد تومان از گندمکاران خریداری شده است.

وی از پرداخت 60 درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: تاکنون 7 هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت و مابقی پس از تأمین مالی به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

نیافر با بیان اینکه میزان خرید تضمینی گندم به 9.5 میلیون تن خواهد رسید، بیان کرد: تاکنون میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل 300 تا 400 هزارتن ناشی از شرایط مساعد اقلیمی و جوی در مناطق سردسیری افزایش داشته است.

به گفته وی خوزستان، کردستان و گلستان از استان‌های تولیدکننده برتر گندم به شمار می‌روند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم تا اوایل مهر ادامه دارد، افزود: امسال میزان تولید گندم از نظر کمی و کیفی قابل قیاس با مدت مشابه سال قبل نیست.

افزایش دو برابری تولید کلزا در سال زراعی جاری

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی دانه های روغنی گفت: تاکنون 330 هزارتن کلزا، 316 تن گلرنگ و 443 تن آفتابگردان از کشاورزان خریداری شده است.

به گفته نیافر مجموع خرید تضمینی کلزا سال گذشته 181 هزارتن بود که امسال با افرایش حدود دو برابری به 330 هزارتن رسیده است.

مدیرکل داخلی شرکت بازرگانی دولتی از پرداخت 92 درصد مطالبات کلزاکاران خبر داد و گفت: 97 درصد پول آفتابگردان و 50 درصد گلرنگ به کشاورزان پرداخت شده است.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به قیمت مناسب فروش آفتابگردان در بازار، بخش قابل توجهی از محصول توسط کشاورزان در بازار به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.