سرویس: اجتماعی 17:27 - پنجشنبه 01 شهریور 1397

گفتگو با پزشک جوان در شهر حسن آباد؛

انسانیت در پزشکی حرف اول را می زند/ خدمت‌‌رسانی در مناطق محروم برایم افتخار است

دکتر احمد عزیزی گفت: انسانیت و اخلاق اسلامی، حرف اول را برای یک پزشک می زند و من از خدا می خواهم این اخلاق در من به ثبت برسد و زمینه رشد بهترم را فراهم کند.

به گزارش اصفهان شرق، در تقویم رسمی ایران روز اول شهریور زادروز ابوعلی سینا به پاس خدمات و تالیفات وی و تجلیل از  پزشکان روز پزشک نامگذاری شده است به همین مناسبت گفتگویی با پزشک مرکز بهداشتی درمانی شهر حسن آباد انجام دادیم.

نخبه پزشکی دارای مدرک دکتری عمومی از دانشگاه علوم پزشکی اراک بود و حرف های بسیاری برای گفتن با این رسانه داشت.

این پزشک جوان خدمت خود را در مناطق محروم انتخاب کرد تا بتواند در ابتدای خدمتش درد و رنج مردم را به آستان تلاشش بکشاند تا لبخند حاصل از درمان محرومان برایش خاطراتی از جنس ایثار در علم پزشکی باشد.

چه عواملی باعث شد تا شما رشته پزشکی را انتخاب کنید؟

هر فرد طبق علاقمندی خود شغل خود را انتخاب می کند و من هم با افراد زیادی مشورت کردم ولی عامل اصلی علاقمندی خود بود البته در جامعه امروز ما عواملی دیگری نیز می تواند باعث انتخاب این رشته شود که می توان به جایگاه اجتماعی که یکی از این اولویت هاست اشاره کرد.

عواملی که در پیشرفت یک پزشک می تواند موثر باشد کدامند؟

مهمترین عامل پیشرفت هر فرد خود شخص است و یک پزشک اگر مدام تحت آموزش مدام و به روز باشد می تواند پیشرفت خوبی داشته باشد.

اگر در خانواده شما مشکلی بوجود آید خودتان ویزیت می کنید؟

اگر در حیطه تخصصم باشد، خانواده خود و بیماران فرقی برای من ندارند.

فکر می کنید توجه به خدا در امر درمان تاثیر دارد؟

ما باید در هر لحظه خدا را در زندگی خود مد نظر داشته باشیم و خود را وسیله بدانیم. هر لحظه به یاد خدا هستم و همه تلاشم این است که لحظه ای فراموش نکنم که برای چه هدفی پا به این عرصه گذاشته ام.

برخورد شما با بیماری که پول ویزیت ندارد، چیست؟

انسانیت در پزشکی حرف اول را میزند و همه چیز پول نیست؛ قطعا رایگان ویزیت می کنم.

بهترین حس در دوران کاری شما چیست؟

وقتی یک بیماری را درست تشخیص می دهم.

شیرین ترین و تلخ ترین خاطره دوران خدمت خود را بیان کنید؟

لحظات کاری ما پر از خاطرات تلخ و شیرین است، شیرین ترین خاطره وقتی است که بیماری را به خواست خدا از مرگ نجات می دهیم و تلخ ترین لحظه وقتی که بیماری را به مرکز درمانی می آورند و ما نمی توانیم کاری انجام دهیم و ممکن است فوت کند.

اخلاق یک پزشک در برابر بیماران باید چگونه باشد؟

پزشک باید رازدار و دلسوز باشد و به بیماران احترام بگذارد، روح و روان یک پزشک می تواند در روحیه بیمار اثر روانی مطلوبی بگذارد و موجب تسریع بهبود بیماری شود.

سخن آخر به عنوان پند پزشکی:

مهمترین عامل بیماری هایی نظیر فشار خون و قند، تغییر سبک زندگی افراد جامعه است، امروز مردم کمتر تحرک دارند و زندگی ماشینی را رونق می دهند و غذا های مصنوعی هم تاثیر زیادی در این موضوع دارد. استرس در افراد و درآمد ناکافی و بیکاری هم بی تاثیر نیست و مردم برای پیشگیری از این بیماری ها باید از ماشینی شدن زندگی جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ احمد صادقی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.