سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:44 - سه شنبه 02 اردیبهشت 1393

بوی بنزین به مشام می رسد؛

بازار شهر قفل شد

یک کلام ختم کلام، بوی بنزین بازار شهر را قفل کرده است. هر چند که در هفته های پس از پایان تعطیلات انبار کارخانه ها قفل شد در انتظار قیمتهای جدید. اما امروز با عدم واریز بنزین سهمیه ای برای ماشینهای شخصی وضعیت وارد فاز جدیدی شد.

به گزارش اصفهان شرق: هر چند که روزهای گذشته رییس اتاق اصناف اصفهان اعلام کرد که خرده فروشی ها سهمی در احتکار کالا ندارند اما امروز فروشندگان لوازم خانگی وحتی در مواردی فروشندگان تلفن همراه و رایانه از فروش کالا خود داری می کنند.

این وضعیت کم و بیش برای سایر کالاها حتی پوشاک هم دیده می شود که فروشنده با هزار منت اعلام می کند که امروز این لباس را به قیمت عید به شما می فروشم و گر نه قیمت ها افزایش یافته و معلوم نیست فردا چه اتفاقی می افتد.

می توان گفت که بی ثباتی قیمتی ایجاد شده که نتیجه فعالیت سود جویان است.

در این میان اوضاع کارخانه های تولیدی وخیم تر است چرا که اخبار دریافتی نشان می دهدکه مواد اولیه لازم برای ساخت کالا به آنها فروخته نمی شود.

به عنوان مثال ریس کارخانه ای می گوید که برای تولید در وپنجره به پروفیل احتیاج دارم اما وارد کنندگان از فروش آن به من امتناع می کنند.

وضعیت ساخت وساز نیز به همین ترتیب است. گزارشهای میدانی نشان می دهد که قیمت هر پاکت سیمان به بیش از ۱۰ هزار تومان رسیده که فروش هم ندارند.

وضعیت آهن ومیلگرد وسایر کالاهای ساختمانی همانند کاشی وسرامیک، سنگ های گرانیت، شیرآلات، سینک ظرفشویی وحتی هود آشپزخانه به همین صورت است به گونه ای که وامهای ساخت وساز این روزها معنای خود را از دست داده اند.

در یک کلام همه فروشنده ها اعلام کرده اند که تا زمان اعلام قیمت سوخت حاضر به فروش یا اعلام قیمت نیستند.

استاندار اصفهان در این زمینه می گوید:در آخرین جلسه گردهمایی استانداران در تهران، معاون اول رییس جمهور نیز ازقیمت بنزین ابرتز بی اطلاعی کرد واعلام نمود که تنها رییس جمهور می تواند آن را اعلام کند.

در شهر پمپ بنزین ها نسبت به روزگذشته شلوغتر شده اند وبه نظر می رسد که مردم سعی دارند با پر کردن باک ماشینهایشان برای فاز دوم هدفمندی یارانه ها آماده شوند.

منبع: صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.