اصفهان شرق

ترفند جدید میوه فروش‌ها برای کسب سود بیشتر

کدخبر: 173482
1397/06/02 در ساعت 07:14

به گزارش اصفهان شرق، سد معبر یکی از معضلات امروز شهرهای ماست. در ایران کمتر شهری وجود دارد که خیابان‌هایش از دستفروشان و سدکنندگان معابر، عاری باشد.

پدیده غالب و البته جدید سد معبر مربوط به اجناس صاحبان مغازه‌ها و پارک خودروهایشان است که به راحتی به خود حق این را می‌دهند که جلو مغازه‌هایشان را به انبار اجناس تبدیل کنند که این امر موجب بروز مشکلات بسیاری  در شهر می‌شود.

البته میوه فروشی‌ها  نیز در این امر مستثنی نیستند، چراکه این روزها بسیاری از میوه فروشی‌ها برای فروش بیشتر، میوه‌های خود را در پیاده رو یا داخل وانت جلو مغازه‌ قرار می‌دهند تا از این طریق بیشتر در معرض دید مشتریان و عابران قرار گیرند و فروش بیشتری داشته باشند که با افزایش مشکلات اقتصادی بیشتر شاهد این سد معبرها در شهر هستیم. این پدیده در جامعه امروز ما چندان پذیرفته شده است که شهروندان هم بدون هیچ اعتراضی، ناهنجاری‌ها و مشکلات ناشی از آن را قبول کرده و ترجیح داده اند از کنار آن‌ها به راحتی رد شوند.

اما این موضوع شهروندان زیادی را هم گله مند کرده و باعث ارائه شکایات بسیاری  به مسئولان شهرداری و سامانه 1888 شده است.

وجود این سد معبرها در سطح شهر هم بر خلاف قوانین مدیریت شهری و هم یک معضل اجتماعی است که بر مشکلات شهر می‌افزاید، چراکه موجب بروز مشکلاتی از قبیل تشدید ترافیک شهری، درگیری، نزاع، تصادف، آلودگی صوتی و در بعضی موارد فروش موادمخدر و مشروبات الکلی توسط دستفروش‌ها می‌شود.

در تیر ماه سال جاری محمد صادق زمانی روابط عمومی شهربان شهرداری تهران اظهار کرد: در قانون اجازه برخورد با خودروهای متخلف به شهرداری داده نشده است و جمع آوری این خودروها برعهده راهنمایی و رانندگی است.

وی با بیان اینکه سد معبرها معضلی برای شهر و شهروندان است، افزود: سد معبرها در سطح شهر، برای رفت و آمد شهروندان مزاحمت ایجاد می‌کنند.

روابط عمومی شهربان شهرداری تهران افزود: شهربانی و شهرداری تهران برای اجرا شدن طرح برخورد با سد معبرهای وانتی، نیازمند همکاری جدی پلیس راهنمایی و رانندگی است. زمانی که پلیس راهور همکاری کند، ما می‌توانیم این طرح را اجرایی کنیم.

همچنین در تیرماه سرهنگ حسن عابدی جانشین رئیس پلیس راهور تهران در خصوص سد معبر وانت بارها در شریان‌های پرتردد و پارک ممنوع شهر اظهار کرد: ماموران پلیس راهور تهران در صورت مشاهده، حتما این وانت بار‌ها را اعمال قانون می‌کنند، زیرا باعث سد معبر در بزرگراه ها می‌شوند.

عابدی افزودجریمه سد معبر برای وانت بارهایی که در کنار اتوبان‌ها و خیابان‌ها توقف می‌کنند 30 هزار تومان است و اگر آن‌ها اقدام به فروش میوه هم کنند، جریمه آن‌ها به 45 هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در صورتی که یک وانت بار بعد از چند بار جریمه شدن مجدد اقدام به توقف در حاشیه اتوبان‌ها کند، خودروی وی به پارکینگ منتقل می‌شود.

این در حالی  است که با وجود برخورد جدی ای که با این دستفروش‌ها صورت می‌گیرد، اما زندگی در شهر با این سدکنندگان معابر همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران