سرویس: غیر تولیدی 08:02 - پنجشنبه 01 شهریور 1397

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی اصفهان مطرح کرد

شهرک صنعتی رازی اولین و بزرگ‌ترین شیمی پارک تخصصی کشور

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: شهرک صنعتی رازی اولین و بزرگ‌ترین شیمی پارک تخصصی کشور است و در حال حاضر 600 واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی در این شهرک صنعتی به ثبت رسیده است.

به گزارش اصفهان شرق، محمدجواد بگی در جمع خبرنگاران شهرستان شهرضا با بیان این‌که شهرک صنعتی رازی هزار و 500 هکتار مساحت دارد که در حال حاضر 980 هکتار آن عملیاتی شده است، اظهار داشت: شهرک صنعتی رازی در ابتدا با 87 هکتار شروع به فعالیت کرد و در 10 سال گذشته فازهای توسعه‌ای آن با مساحت هزار و 400 هکتار به این شهرک صنعتی اضافه شدند.

وی با اشاره به پیشینه 30 ساله این شهرک صنعتی، گفت: شهرک صنعتی رازی اولین و بزرگ‌ترین شیمی پارک تخصصی کشور است و در حال حاضر 600 واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی در این شهرک صنعتی به ثبت رسیده که 303 واحد آن با اشتغالی بالغ بر 6 هزار و 500 نفر به صورت مستقیم در حال فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با بیان این‌که این شهرک با مساحت حدود هزار و 500 هکتار به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی منطقه جنوب استان اصفهان به‌ شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی رازی، محور توسعه اقتصادی جنوب استان اصفهان و مکانی مناسب برای سرمایه‌گذاری صنعتی است.

وی با بیان این‌که فاز اول و دوم این شهرک دارای امکانات زیربنایی کامل است که با تلاش شرکت شهرک‌های صنعتی در دست تکمیل و پذیرای متقاضیان جدید سرمایه گذاری در تمام حوزه‌ها است، عنوان کرد: صنایع متمرکز در این شهرک بیشتر شامل صنایع شیمیایی و پایین دستی پتروشیمی است.

بگی با اشاره به اجرای انتقال 30 لیتر بر ثانیه پساب فاضلاب شهری شهرضا به تصفیه‌خانه شهرک رازی شهرضا، اضافه کرد: این نخستین پروژه انتقال فاضلاب شهری برای استفاده در شهرک‌های صنعتی در استان اصفهان است که با هزینه‌ای بالغ بر 57 میلیارد ریال در دست اجرا است و تاکنون بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در پایان تصریح کرد: با توجه به وسعت و امکانات شهرک صنعتی رازی درخواست تغییر عنوان این شهرک صنعتی به شهر صنعتی داده شده و موافقت‌ها و مجوزهای لازم اخذ شده است.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.