سرویس: غیر تولیدی 07:40 - پنجشنبه 01 شهریور 1397

واکنش نماینده مردم نائین در مجلس به سؤال از رئیس‌جمهور/

اگر می‌دانستم چند سؤال اضافه و امضا می‌کردم

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این‌که چرا سؤالات از رئیس‌جمهور به اقتصاد منحصر شده و بهتر بود در زمینه‌هایی همچون سیاست خارجه هم سؤالاتی طرح می‌شد،‌ گفت: اگر در جریان تغییر سؤالات قرار می‌گرفتم حتماً چند سؤال اضافه و امضا می‌کرد.

به گزارش اصفهان شرق، عباسعلی پوربافرانی در پاسخ به این پرسش که چرا طرح سؤال از رئیس‌جمهور را امضا نکرده، اظهار داشت: محور طرح سؤال در ابتدا مؤسسات مالی اعتباری بود و آن سؤالات را امضا نکردم، آن سؤالات به حد نصاب نرسید و تبدیل شد به سؤالاتی که وصول شد.

وی افزود: آن زمان معتقد بودم مشکل مؤسسات مشکل همه مردم نیست و از طرفی این موضوع در حال حل شدن است،‌ اما زمانی که آن سؤالات به حد نصاب نرسید طراحان سؤال تصمیم به تغییر محورها گرفته و از این موضوع اطلاع نداشتم تا زمانی که رئیس مجلس سؤال از رئیس‌جمهور را اعلام وصول کرد.

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این‌که چرا سؤالات به اقتصاد منحصر شده و بهتر بود در زمینه‌هایی همچون سیاست خارجه هم سؤالاتی طرح می‌شد،‌ ادامه داد: اگر قبل از اعلام وصل در جریان تغییر سؤالات قرار می‌گرفتم حتماً چند سؤال اضافه و امضا می‌کرد.

پوربافرانی طرح سؤال را واجب کفایی دانست که دیگران آن را امضا کرده‌اند و همین که به حد نصاب رسیده کفایت می‌کند و اضافه کرد: ترجیح می‌دادم اگر قرار است سؤال پرسیده شود موضوعات دیگری را هم شامل شود، این سؤالات اقتصادی بود و وزیر اقتصاد هم می‌توانست پاسخگو باشد.

وی همچنین نتیجه سؤال از رئیس‌جمهور را نامشخص دانست و گفت: اگر نمایندگان قانع نشدند نتیجه سؤال چه خواهد بود؛ پرونده به قوه قضائیه می‌رود در حالی که محور سؤالات که  عدم کنترل قاچاق، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم مقابله با کاهش بیکاری، علت رکود اقتصادی شدید و همچنین علت افزایش شتابان نرخ ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی بوده همه در قوه قضائیه پرونده دارد و اتفاق جدیدی رخ نمی‌دهد.

این نماینده مجلس با انتقاد از مسائلی که در زمان رئیس‌جمهور سابق در زمان پرسش نمایندگان رخ داد،‌ یادآور شد: برخی مسائل نباید در جلسه علنی گفته شود و طرح شدن آن‌ها بهانه به دست دشمنان می‌دهد، مراقبت رئیس‌جمهور و نمایندگان در روز طرح سؤال ضروری است.

پوربافرانی در ادامه عملکرد مجلس را ضعیف توصیف کرد و ابراز داشت: قبل از نماینده شدنم تصور دیگری از مجلس شورای اسلامی داشتم،‌ مجلس در برخی امور ضعیف عمل می‌کند و امیدوارم در دو سال آینده فعال‌تر عمل کند.

وی با بیان این‌که در هفته جاری مجموعاً 8 ساعت جلسه علنی برگزار شد، عنوان کرد: بسیاری از موضوعات در قانون‌گذاری و نظارت که دو وظیفه اصلی نمایندگان است روی زمین مانده و مجلس نسبت به مشکلات اقتصادی عزم جدی ندارد و از همه ظرفیتش استفاده نمی‌کند.

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی در خصوص التهاب اخیر بازار خاطرنشان کرد: در اتفاقات اخیر در کنار برنامه‌های بلندمدت به برنامه‌ای که بتواند به سرعت مسائل پیش آمده را حل کند، نیاز داشتیم و کمیسیون‌های مربوطه علی‌رغم تلاشی که داشتند شاهد اقدام اساسی نبودیم.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.