اصفهان شرق

نخستین دوره تربیت مدیران قرآنی رده‌های بسیج استان اصفهان برگزار می‌شود

کدخبر: 173191
1397/05/28 در ساعت 15:22

به گزارش اصفهان شرق، عظیم هاشم‌زاده با اشاره به برگزاری این دوره با حضور اساتید و صاحب نظران برتر کشوری و استان اصفهان اظهار داشت: این دوره از 3 لغایت 31 شهریور به صورت فشرده و در روزهای زوج، از ساعت 14 الی 19 در ساختمان جدید دارالقرآن بسیج اصفهان واقع در چهارباغ خواجو برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برادران و خواهران 18 تا 35 سال می‌توانند در این دوره شرکت کنند، افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند تا تاریخ 28 مرداد، نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و شهرستان محل سکونت خود را به شماره 09902411600 پیامک کنند.

مدیر دارالقرآن بسیج استان اصفهان گفت: هزینه شرکت در این دوره آموزشی 250 هزار تومان است که 200 هزار تومان از این مبلغ به صورت یارانه توسط دارالقرآن بسیج در نظر گرفته شده و قرآن آموزان، تنها 50 هزار تومان پرداخت می‌کنند.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود استقبال از این دوره زیاد باشد و حدود یک هزار نفر برای شرکت در آن ثبت‌نام کنند که از این تعداد 100 نفر پس از برگزاری آزمون ورودی، انتخاب می‌شوند.

هاشم‌زاده خاطرنشان کرد: در گذشته، 33 دوره تربیت مربی توسط دارالقرآن بسیج برگزار شده است اما در نظر داریم با برگزاری دوره تربیت مربی، بتوانیم نیروهای آموزش دیده را هم در زمینه آموزشی و تربیتی و هم در زمینه اجرایی به کار بگیریم؛ در واقع انتظار داریم پس از برگزاری این دوره، مربیان متخصصی تربیت شوند که خود می‌توانند فعالیت اجرایی انجام دهند و حتی اگر این افراد در روستاها تنها بودند و امکانات خاصی در اختیار نداشتند، بتوانند علاوه بر مربیگری، فضاسازی و تبلیغات و سایر فعالیت‌های لازم در حوزه قرآنی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه نخستین دوره تربیت مدیران قرآنی رده‌های بسیج استان اصفهان در 3 بخش دوره مفصلات، اصول و فنون مدیریت اسلامی و مهارت های آموزشی برگزار می‌شود، افزود: آشنایی با شیوه آموزش قرآن به روش اسوه حسنه به عنوان یک طرح پایه و اساسی و آشنایی با روش‌های تدبر در قرآن از جمله بخش‌های آموزش دوره مفصلات است.

مدیر دارالقرآن بسیج استان اصفهان گفت: بایدها و نبایدهای تأسیس یک مرکز قرآنی، بایسته‌های برگزاری دوره حفظ قرآن کریم، فضاسازی و شاداب سازی محیط‌های آموزش قرآنی، شیوه‌های جذب و تثبیت قرآن آموزان و کلاس داری و اصول کار تشکیلاتی از جمله مواد آموزشی در بخش اصول و فنون مدیریت اسلامی است، همچنین آموزش تجوید تخصصی قرآن کریم و آموزش الحان عرب به صورت ویژه در ترتیل خوانی قرآن کریم از جمله مواد آموزشی در بخش مهارت‌های آموزشی نخستین دوره تربیت مدیران قرآنی رده‌های بسیج استان اصفهان به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: غیبت نکردن بیش از 4 ساعت آموزشی، داشتن حداقل توانایی و تجربه کلاس داری و انجام فعالیت‌های دینی و فرهنگی در سطح بسیج و مساجد، آشنایی با تجوید و توانایی اجرایی آن در تلاوت و آشنایی مقدماتی با قرائت ترتیل و الحان عرب از جمله شرایطی است که علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره باید داشته باشند.

انتهای پیام/تسنیم