اصفهان شرق

افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت خوراسگان/ مرمت بیش از 500 هزار متر مربع مرکز سلامت

کدخبر: 173160
1397/05/28 در ساعت 07:00

به گزارش اصفهان شرق، کمال حیدری در مراسم افتتاحیه مرکز خدمات جامع سلامت خوراسگان اظهار کرد: منطقه خوراسگان علاوه بر این که جمعیت قابل توجهی دارد، محل رجوع بیش از 200 هزار نفر از ساکنان شرق اصفهان است.

وی افزود: مرکز خدمات جامع سلامت خوراسگان که با کمک خیرین ساخته شده و به همین دلیل به نام مرحومه حبیبه بنکدار ساخته شده 540 امین مرکزی است که طی 9 سال اخیر در اصفهان بازسازی و یا افتتاح می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: افتتاح چنین مرکزی در این مناطق آینده روشنی را پیش روی شهروندان ساکن قرار می‌دهد.

توسعه و مرمت بیش از 500 هزار متر مراکز سلامت

علیرضا یوسفی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در ادامه این جلسه عنوان کرد: در 5 سال اخیر، استان اصفهان و نه فقط شهر اصفهان خانه بهداشتی نیست که ساخته نشده یا بازسازی نشده باشد.

وی با بیان این که طی سال‌های گذشته مراکز سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بالغ بر 500 هزار متر مربع توسعه و مرمت داشته است، تصریح کرد: این نتیجه کنار هم قرار گرفتن مردم و دولت است؛‌ تا پیش از این خجالت می‌کشیدیم در مراکز سلامت حضور پیدا کنیم، به معنی واقعی کلام قدیمی و نامطلوب بود.

یوسفی اقدامات انجام‌شده را انقلابی در حوزه سلامت دانست و تأکید کرد: با اقدامات انجام‌شده تا 30 سال زیرساخت‌های حوزه سلامت را ضمانت کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: خیرانی همچون مرحوم سلامتیان با این که از دنیا می‌روند اما هرجا قدم می‌گذاریم نام و یادشان مقابل چشم است؛ خیرینی که حداقل 30 درصد از هزینه‌های مرکز را تقبل کنند، در صورت تمایل می‌توان نام آن‌ها بر مراکز گذاشت.

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به 35 هزار شهروند خوراسگانی

در ادامه حمید ترک‌زاده رئیس مرکز بهداشت شماره یک اصفهان عنوان کرد: زمان شروع پروژه ساخت این مرکز اردیبهشت 96 بود و در کمتر از 14 ماه ساخته شد اما قبل از این 22 ماه پیگیر گرفتن مجوز از شهرداری بودیم.

وی اذعان داشت: پس از شروع به کار پیمانکار مدام بازدید داشتیم که زودتر ساخته شود چراکه نیاز مردم بود؛ مرکز سابق درشان مردم منطقه بود و حتی برخی از کارکنان خود ما آسیب دیدند.

ترک‌زاده در خصوص مرکز خوراسگان توضیح داد: این مرکز 3 پایگاه امدادی را پوشش می‌دهد، همچنین زنجیره سرد و آزمایشگاه را از مرکز نواب که در محلی پرتردد بود در مساحت 300 متر به اینجا منتقل کردیم.

رئیس مرکز بهداشت شماره یک اصفهان با بیان این که زمین و 70 درصد هزینه‌ها را دانشگاه و 30 درصد از سوی خیرین فراهم شده استف گفت: این مرکز در 590 متر زمین و اعیان 1452 و در چهار طبقه ساخته شده است.

به گفته ترک‌زاده پزشکی عمومی، مامایی، روانشناسی، تغذیه، بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای از جمله خدماتی است که در مرکز خدمات جامع سلامت خوراسگان به 35 هزار نفر از شهروندان منطقه ارائه می‌شود.

در پایان مراسم روبان مرکز خدمات جامع سلامت خوراسگان به دست خانواده سلامتیان که در ساخت این مرکز مشارکت کرده بودند با حضور مسؤولان علوم پزشکی، نمایندگان مجلس و کارکنان مرکز بریده شد.

انتهای پیام/فارس