اصفهان شرق

کارآفرینی و اشتغال از جمله ضروریات جامعه جوان شرق اصفهان است/ مرکز آموزش علمی کاربردی هرند با سابقه ای 15ساله در ارائه آموزش‌های مهارتی

کدخبر: 173134
1397/05/27 در ساعت 01:39

غلامرضا مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان شرق، اظهار کرد: کارآفرینی و به تبع آن اشتغال یکی از ضروریات جامعه جوان امروز ایران اسلامی است، مولفه ای که در صورت توجه ریشه ای به آن، می تواند به تنهایی و یک تنه بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی همچون فقر، تاخیر سن ازدواج و اعتیاد را مرتفع کند.

وی افزود: دانشگاه علمی کاربردی به عنوان اصلی ترین متولی مهارت آموزی در سطح آموزش عالی ایفای نقش می کند رشته های موجود در سطح دانشگاه علمی کاربردی عمدتا شغل محور و مبتنی بر نیازهای جامعه طراحی شده اند و در سال‌های اخیر شاهد بهبود مشهود کیفیت در سطح آموزش‌های این دانشگاه هستیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی هرند تصریح کرد: در دانشگاه جامع علمی کاربردی تلاش شده است با الگوگیری و بومی سازی تجارب دانشگاه های موفق خارجی همچون آلمان، نسبت به کاربردی تر شدن بیش از پیش آموزش‌های مهارتی در سطح دانشگاه اقدام شود و در صورت عملیاتی شدن این سیاست در سطح دانشگاه، به جرات می توان گفت: شعار «هر فارغ التحصیل-یک کارآفرین» در دانشگاه جامع علمی کاربردی عملیاتی شده است اتفاق مبارکی که با تلاش مسوولان ستاد استانی اصفهان، بصورت جدی و از مهرماه در برخی مراکز استان اصفهان عملیاتی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های اصلی دانشگاه بازآموزی و بروز کردن مهارت‌های مورد نیاز در سطح جامعه بوده است؛ بر همین اساس دانشگاه اقدام به طراحی و اجرای دوره های کوتاه مدت کرده است تا علاقمندان بتوانند در مدت زمان کوتاهی، مهارت‌های مورد نیاز خود را در کمترین زمان ممکن و با حداقل هزینه فرا بگیرند.

مالکی در ادامه گفت: در کنار افزایش سطح کیفی آموزش‌های مهارتی در سطح دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه علمی کاربردی شرایط پذیرش متقاضیان و علاقمندان غیر ایرانی در مراکز با کیفیت خود را فراهم کرده است و متقاضیان واجدالشرایط می توانند از آموزش‌های مهارتی ارزان قیمت و با کیفیت دانشگاه جامع علمی کاربردی بهره مند شوند.

غلامرضا مالکی اذعان کرد: ثبت نام دوره های کاردانی مهرماه سال 97 دانشگاه در بیش از 600 مرکز آموزشی، از22مرداد ماه آغاز و به مدت یک هفته و از طریق سایت سازمان سنجش انجام خواهد شد و متقاضیانی که حداقل دارای مدرک دیپلم باشند می توانند متقاضی حضور در دوره های کاردانی دانشگاه شوند‌ثبت نام دوره کارشناسی ناپیوسته دانشگاه نیز از بین متقاضیانی که دارای حداقل مدرک فوق دیپلم باشند نیز از 28مرداد ماه به مدت یک هفته انجام خواهد شد.

وی اذعان کرد: پذیرفته شدگان در سطح دانشگاه، می توانند در طول تحصیل، ضمن بهره مندی از امکانات آموزشی، در کارگاه ها، کلینیک‌های اشتغال، رویدادهای کارآفرینی و برنامه های فرهنگی-اجتماعی شرکت کرده و از مراکز تخصصی مشاوره اشتغال و کارآفرینی که بصورت رایگان در سطح ستاد استانی اصفهان تاسیس شده است، بهره مند شوند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرند عنوان کرد: مرکز آموزش علمی کاربردی هرند نیز با سابقه ای 15ساله در ارائه آموزش‌های مهارتی، به عنوان تنها مرکز دولتی و وابسته به دانشگاه جامع علمی کاربردی در شرق اصفهان در 11کد رشته کاردانی و کارشناسی پذیرای علاقمندان به فراگیری آموزش‌های مهارتی خواهد بود.

وی افزود: گفتنی است پذیرش دانشجو در دوره کاردانی روابط عمومی و معماری داخلی و همچنین کارشناسی طراحی لباس(خیاطی)برای اولین بار از مهرماه در سطح مرکز هرند انجام خواهد شد علاقمندان می توانند به منظور استفاده از مشاوره های شغلی و تحصیلی رایگان، در طول ایام هفته به مرکز آموزش علمی کاربردی هرند مراجعه کنند.

انتهای پیام/