سرویس: اخبار شهرستان 15:37 - جمعه 26 مرداد 1397

امام جمعه شهر نصرآباد:

دولت باید درصدد گره گشایی از مشکلات مردم باشد

امام جمعه شهر نصرآباد گفت: ولت باید به کار خود ادامه و درصدد گره گشایی از مشکلات مردم باشد، مسوولان محلی هم باید با اشراف کامل و داشتن آمار و اطلاعات کافی پیگیر حل مشکلات باشند.

به گزارش اصفهان شرق، در سالروز بازگشت پیروزمندانه آزادگان سرافراز به میهن اسلامی حجت الاسلام و المسلمین کمال دشتی امام جمعه محترم نصرآباد در خطبه های نماز جمعه با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و عادت دادن خود به کارهای خداپسندانه و انجام واجبات و ترک محرمات. یاد امام زمان علیه السلام را عامل روشنی و نورانی و زنده شدن روح بر شمرد و گفت: آنچه بین ما و امام فاصله می اندازد گناهان و بیماری‌های اخلاقی و روح مرده و مریض است که با ذکر و یاد خدا و اولیای الهی می توان روح را زنده و بیدار کرد.

وی با توجه به افزایش مشکلات خانوادگی تلاش برای حل این مشکلات را ضروری دانست و در خصوص ثواب و اهمیت موضوع به این حدیث گهربار از پیامبر بزرگوار اسلام اشاره کرد که فرمودند: هرکس برای اصلاح بین زن و شوهری قدم بردارد خداوند اجر هزار شهید که در راه خدا کشته شوند را به او عطا می کند.

وی روز عرفه را روز شناخت خود و خدا و روز عید قربان را عید بندگی و عبادت توصیف کرد و بر ضرورت بهره‌گیری از این ایام تأکید کرد.

امام جمعه نصراباد در مطلع خطبه دوم نیز نمازگزاران را به تقوای الهی سفارش کرد و افزود: تقوا یا خود نگهداری همان تسلط بر نفس است که انسان را از محرمات الهی حفظ می‌کند.

نامبرده با تاکید بر لزوم اسیب شناسی جشن های عروسی توسط معتمدین و مطلعین محلی و تغییر سبک ان گفت: چرا در شب اول زندگی که عروس و داماد مورد توجه ملائکه هستند با گناه و مردم ازاری در رحمت الهی را به روی خود ببندیم، چه لزومی دارد که به خاطر دو نفر تا پاسی از شب مردم کل شهر با سر و صدا اذیت شوند.

کمال دشتی در ادامه با تشریح و تبیین فرازهایی از بیانات اخیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی. ایستادگی ملت ایران در مقابل سلطه جویی امریکا و باطل بودن تصور اعتماد به امریکا را منظومه فکری امام و رهبری عنوان نمود و تصریح کرد: هدف آمریکا ذلت ملت ایران است. آمریکا دوست نمی‌خواهد نوکر می‌خواهد. همان گونه که با عربستان رابطه دارد و از او بهره برداری می کند و به جای دوست از او به عنوان گاو شیره برای دوشیدن یاد می کند.

وی گفت: دولت باید به کار خود ادامه و درصدد گره گشایی از مشکلات مردم باشد، مسوولان محلی هم باید با اشراف کامل و داشتن آمار و اطلاعات کافی پیگیر حل مشکلات باشند نه این که بدون اطلاعات مکاتبه نمایند و جلسه بگذارند و اظهار نظر کنند.

دشتی با اذعان به وجود مشکلات در کشور بویژه در زمینه اقتصادی تصریح کرد : علیرغم وجود مشکلات. شرایط کشور بحرانی نیست چرا که ماهیت انقلاب ما خدایی و همه جانبه و منطبق بر فطرت و مردمی است و با توجه به ظرفیت ها . اقتدار. پیشرفت ها. و در صحنه بودن مردم و هوشمندی رهبر فرزانه انقلاب امریکا و حامیانش هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.