سرویس: غیر تولیدی 10:10 - شنبه 27 مرداد 1397

فوت و فنی ساده برای حفظ زندگی مشترک/ بگو و مگو‌های زناشویی را صلح آمیز تمام کنید!

یک روانشناس بالینی راهکار‌هایی معقول و منطقی بعد از دعوا‌های زناشویی برای حفظ زندگی مشترک را تشریح کرد.

به گزارش اصفهان شرق،سمیرا درویشی روانشناس بالینی اظهار کرد: بسیاری افرادی که اکنون روزگارشان به بگو مگو یا رفت و آمد در راهروهای دادگاه‌های خانواده می‌گذرد زمانی از عشق و علاقه به هم می‌گفتند و کلی آرزو پشت این جمله در سر می‌پروراندند؛ اما به مرور زمان رعایت نکردن برخی عادت‌های نادرست و اشتباهات کوچک باعث دلسردی در رابطه می‌شود و در صحبت‌های بسیاری از آنها چند رفتار بد را خواهیم دید که می‌توان با ترک این عادت‌ها کیفیت زندگی را بهتر کرد.

این روانشناس بالینی بیان کرد: هرگز از چیزهایی که ندارید بیش از حد شکایت نکنید؛ مردم دو دسته هستند، دسته اول همیشه شکایت می‌کنند و دسته دوم کسانی هستند که از کوچکترین و جزئی‌ترین چیزها استفاده می‌کنند تا خوشحال‌ و خوشبخت‌تر باشند و خوب است سعی کنیم جزء دسته دوم باشیم، قطعا کسی که نگرشی این چنینی به زندگی دارد می‌تواند همیشه همسرش را شیفته خود نگه دارد.

فوت و فنی ساده برای حفظ زندگی مشترک/ بگو و مگو‌های زناشویی را صلح آمیز تمام کنید!

در زندگی مشترک از سرزنش دوری کنید

درویشی ادامه داد: دست از سرزنش بردارید، گله و شکایت کردن فقط برای مدت کوتاهی مفید است و در صورت تکرار یا تداوم باعث نارضایتی یا عصبانی همسر می‌شود؛ ممکن است همسرتان در برابر رفتارتان حرفی نزد اما این سرزنش‌ها بالاخره کار خودش را خواهد کرد و زندگیتان به راحتی تمام می‌شود و راهی برای بازگشت پیدا نمی‌کنید.

وی افزود: در زندگی زناشویی‌تان قلدری نکنید چرا که این کاری ناپسند است و ادامه این روند باعث جدایی خواهد شد؛ صرف نظر از اینکه موقتا با قلدری به خواسته خود می‌رسید یا خیر،  این رفتار به همسرتان می‌فهماند که او هیچ ارزشی ندارد و شما هم جای حرف زدن از عشق و علاقه با روی آوردن به قلدری عوض کرده‌اید.

فوت و  فنی ساده برای حفظ زندگی مشترک

تدافعی برخورد کردن کاری نامعقول در زندگی مشترک

این روانشناس بالینی با اشاره به اینکه در زندگی زناشویی نباید تدافعی برخورد کرد، گفت: یکی از عادت‌هایی که سرانجام قلب همسر را سیاه خواهد کرد تدافعی برخورد کردن است چرا که صحبت‌ها و بحث‌های سازنده‌ زندگیتان را سرد می‌کند؛ اگر این گونه رفتار کنید همسرتان دیگر حق صحبت کردن در مورد موضوع مورد بحث را ندارد و با کوتاه آمدن‌های پیاپی نهایتا دلگیری و دلسردی را به گفتگو و صحبت با شما و شنیدن حرف‌هایتان ترجیح خواهد داد.

درویشی افزود: در زندگی هیچ وقت یک جانبه تصمیم گیری نکنید اگر بخواهید در مورد پول، زمان، بچه‌ها و زندگی‌تان به تنهایی تصمیم گیری کنید به این معنی است که همسرتان را نادیده گرفته‌اید و یک طرفه و از جانب او هم تصمیم گیری کرده‌اید.

وی بیان کرد: از وابستگی به همسر و کنترل او بپرهیزید؛ گاهی خود را بیش از حد گرفتار  یا نگران مشکل دیگران می‌کنید و در مورد آنها وسواس گونه رفتار می‌کنید، درگیر شدن بیش از حد به مسائل دیگران می‌تواند اطرافیانمان را آشفته کند.

فوت و  فنی ساده برای حفظ زندگی مشترک

یادمان نرود تفاوت در زندگی هر فردی وجود دارد

این روانشناس بالینی در پایان یادآوری کرد: به تفاوت‌های یکدیگر احترام بگذارید، زن و شوهرهایی که واقعا به هم عشق می‌ورزند مفهوم این ترکیب را خوب می دانند؛ بسیاری از زن و شوهرها دوست دارند همسرشان را تغییر دهند و خصوصیات رفتار او را همانند ایده آل خود بسازند، انسان با تغییر اساسی رفتار و باورهایش صرفا برای ایجاد یک رابطه خوب با طرف مقابلش به تعادل نمی‌رسد و این عدم تعادل در مواردی خود را نشان و در زندگی زناشویی تأثیر خود را خواهد گذاشت.

انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.