اصفهان شرق

نحوه ساماندهی معلمان در پایه دوازدهم/یک حق انتخاب برای دانش‌آموزان

کدخبر: 173086
1397/05/26 در ساعت 15:02

به گزارش اصفهان شرق، اسفندیار چهاربند درباره تخصیص نیروی انسانی به پایه دوازدهم و میزان ساعت آموزش در این پایه که بر مبنای 35 ساعت در هفته خواهد بود یا 24 ساعت اظهار کرد: مبنای ساماندهی نیروی انسانی در پایه دوازدهم جدول برنامه درسی مصوب است که 35 ساعت در هفته است اما برای توجه به وضعیت دانش‌آموزان پایه دوازدهم که درگیر امتحانات نهایی و کنکور هستند در تلاشیم مقداری از این ساعت را اختیاری و به صورت آموزش مجازی ارائه کنیم.

وی افزود: مدارس در مناطق محروم، حاشیه شهرها و مدارس شبانه‌روزی‌ به دلیل اینکه دانش‌آموزان جر مدرسه فرصت‌های یادگیری دیگری را در اختیار ندارند ساعت آموزش 35 ساعت در هفته خواهد بود و در سایر مناطق هم به تشخیص خانواده دانش‌آموز، او می‌تواند از روش آموزش مجازی و 24 ساعت حضور در مدرسه استفاده کند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: هدف آموزش‌وپرورش این است دانش‌آموزان در پایه دوازدهم با آرامش بیشتر و حق انتخاب بهتری تحصیل کنند.

 پیش از این سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی 98-97 گفته بود: 35 ساعت برنامه آموزشی هفتگی، امتحان نهایی و کنکور فشار روانی و جسمی به دانش‌آموزان وارد می‌کند و حداقل تا زمانی که کنکور پابرجاست، ساعت آموزشی از 35 ساعت به 24 ساعت در هفته کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/تسنیم