سرویس: غیر تولیدی 18:25 - پنجشنبه 25 مرداد 1397

مدیرکل جهاد کشاورزی استان اصفهان:

هیئت دولت برای تامین معیشت کشاورزان چاره‌اندیشی اساسی کند

-مدیرکل جهاد کشاورزی اصفهان گفت: برنامه جامع اشتغال برای شرق اصفهان برنامه ریزی و انجام شده اما هیئت دولت باید به تامین معیشت کشاورزان اهمیت بیشتری داده و چاره‌اندیشی اساسی انجام دهد.

به گزارش اصفهان شرق، محسن کریمیان عصر پنج‌شنبه در جلسه شورای راهبری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اصفهان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: از سال ۸۴ تاکنون ۲۳ درصد اراضی کشاورزی به دلیل خشکسالی و کم آبی از میان رفته است و دیگز مزارع استان نیز در خطر خشک شدن قرار دارد.

وی افزود: به منظور مدیریت دوران کم آبی حمایت ویژه از توسعه کشت های گلخانه ای را در برنامه قرار دادیم و بر این اساس با وجود کم آبی تولیدات زراعی ما دو برابر شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه برنامه جامع اشتغال برای شرق اصفهان برنامه ریزی و انجام شده است، ابراز داشت: لازم است هیئت دولت به تامین معیشت کشاورزان اهمیت بیشتری داده و چاره‌اندیشی اساسی در این ارتباط انجام دهد.

خسارت ۹ هزار میلیارد تومانی کم آبی به بخش کشاورزی

وی با بیان اینکه در طول ۱۰ سال گذشته تنها حدود ۲۵ ماه زاینده رود دارای آب بوده است، گفت: این کم آبی در طول سالیان متمادی خسارت زیادی را به بخش کشاورزی اصفهان وارد کرد که ۹ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.