سرویس: غیر تولیدی 18:52 - پنجشنبه 25 مرداد 1397

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اصفهان:

پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در اصفهان پیشرفت اندکی داشته است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اصفهان گفت: اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در اصفهان آغاز شده اما به دلایل مختلف از جمله اعتبار اندک و عدم رغبت پیمانکاران پیشرفت کمی داشته است.

به گزارش اصفهان شرق، نعمت الله اکبری عصر پنج‌شنبه در جلسه شورای راهبری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اصفهان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، با اشاره به اجرای ۲۶۵ طرح اقتصاد مقاومتی در اصفهان از سال گذشته اظهار داشت: این طرح‌ها به دلایل مختلف از جمله اعتبار اندک نسبت به حجم کار، عدم رغبت پیمان کار به دلیل تخصیص ها بودجه‌های غیر نقدی و تامین نشدن بخشی از بودجه‌ها پیشرفت اندکی داشته است.

 بسیاری از پروژه‌ها اقتصادی اصفهان توجیه مناسبی ندارد

وی با بیان اینکه بسیاری از این پروژه‌ها توجیه اقتصادی مناسبی نداشته که موجب عدم رغبت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌شود، افزود: بروکراسی اداری برای اخذ مجوز و مشکلات عدم تامین سرمایه لازم برای واحدهای تولیدی از دیگر دلایل موفق نبودن این طرح‌ها بوده است.

در ادامه این نشست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اظهار داشت: در راستای افزایش اشتغال در استان اصفهان ۱۴ هزار طرح در کمیته های مربوطه مورد بررسی دقیق قرار گرفته است.

محسن نیرومند با بیان اینکه تامین مواد اولیه مشکلات زیادی در حوزه تولید در استان ایجاد کرده است، افزود: برخی واحدهای اقتصادی به دلیل عدم توان تامین هزینه مواد اولیه و طلب از دولت در حال تعطیلی هستند.

کاهش ۲.۸ درصد نرخ بیکاری در اصفهان

وی از کاهش ۲.۸ درصد نرخ بیکاری در اصفهان خبر داد و بیان داشت: برخی طرح‌ها در راستای توسعه اشتغال در استان مانند راه‌اندازی اشتغال‌های فراگیر، به دلیل نوسانات ارزی در ماه‌های اخیر مورد توجه چندانی قرار نگرفت.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.