سرویس: غیر تولیدی 10:15 - جمعه 26 مرداد 1397

رئیس هیئت ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی مطرح کرد:

ترویج فرهنگ‌ ایرانی اسلامی با برگزاری جشنواره های بازی بومی- محلی

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی اصفهان با اشاره به برگزاری دهمین المپیاد فرهنگی ورزشی روستایی گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی موجب ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی می شود.

به گزارش اصفهان شرق، مهدی اسدی از برگزاری دهمین المپیاد فرهنگی ورزشی آقایان و بانوان روستایی در خمینی شهر اصفهان خبر داد و اظهار داشت: دهمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی آقایان و بانوان روستایی به مناسبت سالروز ورود آزدگان به میهن و با مشارکت ۶۰۰ نفر ورزشکار در قالب ۲۶ تیم و ۱۲ رشته ورزشی برگزار خواهد شد.

وی پیرامون جزئیات این برنامه افزود: افتتاحیه این المپیاد شامگاه روز پنج شنبه ۲۵ مرداد ۹۷ از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در منطقه گردشگری چشمه لادر خمینی شهر و با اجرای برنامه های متنوع از جمله اجرای موسیقی زنده محلی برگزار و روز جمعه مسابقات آغاز خواهد شد. این المپیاد در رشته‌های هفت سنگ، لی‌لی، دار پلان، طناب کشی و غیره برگزار خواهد شد که تیم های برتر هر رشته به عنوان نماینده استان در مسابقات ملی ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی مشهد مقدس و نیز قهرمانان برخی رشته ها در مسابقات آسیایی شرکت خواهند کرد.

رئیس هیئت ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی اصفهان درباره اهمیت برگزاری چنین برنامه‌هایی بیان کرد: در راستای توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت احیا و ترویج بازی‌های بومی محلی، رویکردهای اصلی ما از برگزاری چنین جشنواره‌ها و المپیادهایی در مرحله اول ترویج فرهنگ‌ ناب ایرانی اسلامی و پس از آن جلوگیری از مهاجرت به شهرها و حاشیه‌نشینی است و چنین برنامه‌هایی از این لحاظ حائز اهمیت هستند.

وی همچنین از برگزاری جشنواره «دا» خبر داد و افزود: «دا» عنوان جشنواره ویژه بانوان روستایی و در گویش بختیاری به معنای مادر است. این جشنواره روز دوشنبه به مناسبت سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا)س) در سه بخش غذاهای بومی محلی، بازی های بومی محلی و همچنین پوشش بومی محلی در شهرستان نطنز اصفهان برگزار و با استقبال بسیار چشمگیر مخاطبان روبرو شد. هدف ما از برگزاری این جشنواره به تصویر کشیدن یک زندگی سالم و ساده روستایی جزوه های ناب فرهنگ ایرانی اسلامی بود که خوشبختانه به خوبی محقق شد.

اسدی با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری المپیاد فرهنگی ورزشی آقایان و بانوان روستایی گفت: خوشبختانه همه ارگان‌های مسئول ازجمله فرمانداری شهرداری و غیره در برگزاری این المپیاد با ما همکاری کردند و من از این جهت از آنها تشکر می‌کنم و امیدوارم که این برنامه مورد استقبال و رضایت مردم عزیز اصفهان واقع شود.

مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.