اصفهان شرق

مهریه نماینده مبارکه با قیمت کدام گوشی همراه برابری می‌کند؟/ تذکر وزیر کشور به کامران

کدخبر: 173063
1397/05/25 در ساعت 22:46

به گزارش اصفهان شرق، نشست بررسی امور اقتصادی استان اصفهان امروز با محوریت اقتصاد مقاومتی در استانداری اصفهان و در حضور وزیر کشور برگزار شد.

محمدعلی شجاعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان در این نشست اظهار کرد: استان اصفهان از تمام ظرفیت‌های حاکمیت در یک راستا و مسیر مشخص برای حل مشکلات با اقدامات عملی استفاده می‌کند؛ علی‌رغم همه مشکلاتی که در اصفهان مطرح است اما واحدهای صنعتی در حال تلاش هستند هرچند که نوسانات ارزی باید روی این واحدها اثرگذار باشد اما مشکلات یکی پس از دیگری در حال رفع شدن است.

وی با بیان این که از تمام ظرفیت‌های استان برای حل مشکلات استفاده می‌شود، افزود: حدود 28 شاخص در خصوص بهبود فضای کسب و کار مهم است، مشکل بوروکراسی در اصفهان را تا حدودی توانستیم حل کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با بیان این که در خصوص کوتاه کردن فرآیندهای اداری اقداماتی انجام شده است، گفت: 14 شهرستان اصفهان به طور مستقیم با کم‌آبی درگیر هستند و با مطالعاتی که انجام شده است اولویت‌های سرمایه‌گذاری در این 14 شهرستان را تشخیص دادیم.

پیش‌بینی ایجاد 63 هزار شغل روستایی در 3 سال

وی ادامه داد: در این پروژه‌ها همه ابعاد سیاسی، امنیتی، عمرانی و کرامت کشاورزان مد نظر قرار گرفته شده است، 63 هزار شغل در مدت 3 سال در این برنامه پیش‌بینی شده است؛ اصفهان دارای سرمایه‌گذاران بزرگی است اما بوروکراسی اداری در کل کشور به‌خصوص در اصفهان باعث شد تا برای از بین بردن این بوروکراسی، چاره‌ای اندیشیده شود.

شجاعی با اشاره به درگاه سرمایه‌گذاری اصفهان تصریح کرد: این درگاه در ایران نمونه دیگری ندارد و در دنیا هم بی‌نظیر است، زمان صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران صفر شده است.

انتقاد وزیر کشور به مدیرکل سازمان صمت اصفهان

اسرافیل احمدیه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت که در حال گزارش عملکرد خود به وزیر کشور بود با گلایه و انتقاد رحمانی فضلی رو به رو شد، وزیر کشور از همه مدیران کل خواست که به جای بیان گزارش عملکرد خود، مشکلات را بیان کنند تا راه حل برون‌رفت از این مشکلات نیز اندیشیده شود.

قدرت‌اله نوروزی شهردار اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات شهرداری‌های استان اصفهان تصریح کرد: رضایت مردم با خدمت‌رسانی حاصل می‌شود و کانون این خدمات‌رسانی شهرداری‌ها هستند، با بیش از 3 هزار میلیارد تومان بدهی و بودجه 3 هزار میلیاردی با مشکلات زیادی درگیر است.

وی با بیان این که باید لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها هر چه زودتر از سوی دولت تعیین تکلیف شود تا در مجلس هم تصویب شود، عنوان کرد: در شهر اصفهان بسیاری از پروژه‌های بزرگ بر زمین مانده بود که بسیاری از آن‌ها را تکمیل کردیم که یکی از آن‌ها پروژه مترو اصفهان بود، پروژه برج جهان‌نما نیز مشکلات آن رفع شده است.

نعمت‌اله اکبری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اصفهان نیز عنوان کرد: عدم رغبت پیمانکار به دریافت اسناد خزانه، تخصیص غیر نقدی، عدم تخصیص و پرداخت کامل و پایین بودن اعتبارات در نظر گرفته شده برای پیشبرد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی از دلایل عمده پایین بودن پیشرفت فیزیکی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان اصفهان بوده است.

تذکر رحمانی فضلی به نماینده اصفهان

حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز که در میانه جلسه و هنگام صحبت رئیس اتاق اصناف قصد صحبت کردن داشت با نظر منفی وزیر کشور رو به رو شد، وزیر کشور و استاندار اصفهان با جدیت از کامران خواستند تا بر اساس برنامه، نظم جلسه را به هم نریزد و اجازه صحبت به کسانی را بدهد که اعلام آمادگی کردند.

کامران که هم چنان قصد صحبت داشت با تذکر جدی‌تر وزیر کشور رو به رو شد و رحمانی فضلی گفت: همه بدانند که اگر کامران جلسه را ترک کند نشان می‌دهد که باحالت قهر جلسه را ترک کرده است.

نگرانی عابدی از بی‌توجهی به شرکت‌های دارویی

حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صنعتی بودن شهر اصفهان، یادآوری کرد: مس، برنج، طلا و نقره ماده اصلی مصرفی در صنعت صنایع‌دستی اصفهان است و نقره موجب نگرانی صنایع‌دستی کاران اصفهانی است، واردات شمش نقره به کشور باید آزاد شود و برای خروج آن نسبت به عوارض بر ارزش‌افزوده آن، مالیات اخذ شود.

وی با بیان این که قطار سریع‌السیر اصفهان فراموش شده است و در این گرانی بلیت هواپیما، این موضوع می‌توانست راه حلی باشد، در خصوص وضعیت نانوایان گفت: نانوایی‌ها مشکلات زیادی دارند و بسیاری از آن‌ها زمین خورده‌اند و باید قبل از آن که مشکلی ایجاد شود، مسائل آن‌ها حل شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شرکت‌های دارویی در طرح تحول سلامت نتوانستند مطالبات خود را اخذ کنند و لازم است در این شرایط توجه بیشتری به شرکت‌های دارویی شود.

حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که شرایط تحریم بهترین فرصت برای حمایت از تولید داخلی است، تأکید کرد: آزادسازی نرخ ارز باعث یک رکود تورمی می‌شود که باید این موضوع کنترل شود تا از تولیدکننده واقعی حمایت شود تا مشکلات بیکاری و … ایجاد نشود.

مهریه نماینده مبارکه چقدر است؟

زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: آب مهریه زنان اصفهانی است، مهریه من یک زمین کشاورزی است و با این وضعیت آب، این زمین کشاورزی 20 میلیون تومان بیشتر ارزش ندارد و همسرم به‌راحتی به‌ قیمت تلفن همراهش می‌تواند مهریه مرا بپردازد.

بیان این مطالب که از سوی سعیدی و به‌منظور تغییر احوال جلسه بیان شد و موجب خنده حضار شد 2 نتیجه داشت: نخست آن که بحران خشکسالی را بار دیگر به وزیر کشور یادآوری کرد و نکته دوم این که تلفن همراه همسر زهرا سعیدی ارزش ریالی 200 میلیونی دارد که با توجه به لزوم ساده‌زیستی مسؤولان این نکته حائز اهمیت است.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در همان ابتدا و پس از ذکر نام خدا، گفت: مشکل اول آب است و اگر خداوند در اردیبهشت‌ماه سال جاری خداوند باران نازل نکرده بود به مشکل برخورده بودیم، امروز جنگ اقتصادی است و باید برای جنگ اقتصادی که در داخل واقع‌شده، لباس رزم بپوشیم.

وی با بیان این که امروز باید ستاد مقابله با جنگ اقتصادی تشکیل شود، تصریح کرد: دسترسی به خوراک اولیه کارگاه‌ها باید آسان شود، در یک محله در شهر ما، حدود 300 کارگاه تریکو دوزی تعطیل شده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مساوات را برای همه مردم رعایت کنیم، مشکلات اقتصادی به مردم فشار می‌آورد، 60 هزار کشاورز داریم و یک نفر بگوید برای کشاورزان برخوار چه کرده است.

رئیس‌جمهور در اظهارات خود دقت کند

وی با بیان این که مردم در اضطراب و نگرانی هستند، تأکید کرد: رئیس‌جمهور می‌گوید نه تنها کسی بیکار نشده است بلکه کسانی که بیکار بوده‌اند نیز به کار بازگشته‌اند اما من در همین چند روز چند کارگاه را می‌شناسم که تعداد بالای افراد را اخراج کرده‌اند، باید در صحبت کردن دقت کرد تا باعث بی‌اعتمادی مردم نشود.

حاجی‌دلیگانی با بیان این که بدترین نفرین برای افراد این است که او بگوییم برای دریافت وام 10 میلیونی با بهره 18 درصدی به بانک مراجعه کنی، ادامه داد: باید مشکلات در خصوص تخصیص وام کاهش یابد، همه‌چیز گران شد اما برای خرید گندم و چغندر قند هزینه اضافی‌تر پرداخت نشده است در حالی که هزینه‌های کشاورزان بیشتر شده است، نرخ بیکاری در شاهین‌شهر 25 درصد است و باید برای آن فکری کنید.

محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه یادآوری کرد: کشوری که می‌خواهد مستقل باشد و خودش سیاست‌هایش را تدوین کند باید در امور اقتصادی که شرایط خاصی به وجود می‌آید قانون‌های استثنایی داشته باشد.

وی با بیان این که شورای هماهنگی اقتصاد بیانگر این است که چون در شرایط استثنایی قانونی نداریم به این صورت عمل می‌کنیم، مطرح کرد: مانند بسیاری از کشورها، روش اخذ مالیات باید بر اساس خوداظهاری باشد.

انتهای پیام/فارس