اصفهان شرق

عزت یک ملت به مجاهدت فرزندانش بستگی دارد

کدخبر: 173059
1397/05/26 در ساعت 09:02

به گزارش اصفهان شرق،داریوش وکیلی با اشاره به سخنان امام راحل(ره) پیرامون جایگاه و منزلت آزادگان جنگ تحمیلی اظهار داشت: امام راحل(ره) در بخشی از سخنان خود پیرامون جایگاه رزمندگان و اسرا می‌فرمایند «… بارالها، اسرای ما اسیر جانی‌ترین دژخیم زمان می‌باشند مقاومت آن‌ها دنیا را شگفت‌زده کرده است هر چه زودتر آن‌ها را برای خدمت به تو و بندگانت آزاد فرما و به خاندان محترم همه صبر و اجر و سلامت و مغفرت عنایت فرما.. و برای اسیرانی که در زندان‌های مخوف دشمن شجاعانه بر سر دشمنان بشریت فریاد می‌کشند چگونه می‌توان تعظیم نمود؟ اسرا در چنگال دژخیمان خود سرود آزادی‌اند و احرار جهان آنان را زمزمه می‌کنند».

وی در ادامه افزود: در استان اصفهان 3 هزار و 577 آزاده سرافراز وجود داد که 8.4 درصد کل آزادگان کشور را شامل می‌شود، گفتی است این افراد هم در زمان اسارت از لحاظ علمی  و هم بعد از آن از لحاظ تحصیلی به مقاطع بالا کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی و پزشکی دست‌یافته‌اند و بسیار پویا و زنده به خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداختند به‌طوری‌که به فرموده مقام معظم رهبری «آزادگان عزیز و ملت ایران حجت را بر مسؤولان تمام کرده‌اند، جمهوری اسلامی با داشتن ذخایر ارزشمندی چون آزادگان مقاوم، هرگز در برابر دشمنان احساس ضعف نخواهد کرد.»

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: برای زنده نگه‌داشتن روزهایی چون 26 مرداد باید فرهنگ مقاومت، ایثار و آزادگی را در جامعه زنده نگه داشت و آن‌ها را به نسل بعد منتقل کرد.

وی با اشاره به صحبت مقام معظم رهبری که می‌فرمایند «عزت یک ملت به مجاهدت فرزندانش بستگی دارد» و با تأکید بر بیان اتفاق تلخ و شیرین روزهای جنگ و اسارت برای نسل امروز گفت: باید تلاش‌ها برای انتشار خاطرات تلخ و شیرین اسرا و همچنین رزمندگان و جانبازان به‌منظور زنده نگه‌داشتن و انتقال فرهنگ ایثار، استقامت و مجاهدت انجام شود، به‌طوری‌که رزمندگان و اسرا خاطرات خود را با حضور در بین جوانان ومسؤولان و یا با انتشار کتاب و غیره به نسل امروز و آینده منتقل کنند تا بتواند کمکی باشند برای تدوین و انتقال فرهنگ مقاومت، که البته رسانه‌ها هم نباید نقش بسیار تأثیرگذار خود را در این زمینه فراموش کنند.

وکیلی در خصوص تجلیل از آزادگان توسط بنیاد شهید تصریح کرد: هرساله با کمک مسؤولان استان اصفهان و همچنین خود آزادگان تلاش شده است تا در تمامی نقاط استان این روز را به‌عنوان یک روز آرمانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی زنده و برجسته نگه‌داریم.

وی در پایان متذکر شد: دشمن با تمام توان خود به مقابله با نظام جمهوری ایستاده است و مردم ومسؤولان باید همچون گذشته و با الگوگیری از رزمندگان و شهدا همچنین آزادگان وحدت و همدلی را به نمایش بگذارند و مانع حرکات شیطانی دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی شوند.

انتهای پیام/فارس