سرویس: اجتماعی 12:03 - جمعه 26 مرداد 1397

همراه با پرونده سلامت؛

دیابت نوع 2 در انتظار افرادی که تنقلات را جایگزین سیگار می‌کنند

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، افرادی که دخانیات را ترک و تنقلات را جایگزین آن می‌کنند، در معرض ابتلا به دیابت نوع دوم قرار دارند؛ محققان توصیه می‌کنند سیگار را ترک کنید بی‌آنکه خوراکی‌های مضر را جایگزین آن کنید.

به گزارش اصفهان شرق، نتایج یک بررسی جدید که در دیلی‌میل منتشر شده است، نشان می‌دهد افرادی که تنقلات را جایگزین تنباکو می‌کنند، در معرض ابتلا به دیابت نوع دوم قرار دارند.

براساس بررسی‌های صورت گرفته، افزایش وزن در اکثر افرادی که سیگار و مشتقات آن را ترک می‌کنند دیده می‌شود، این افزایش وزن افراد را در معرض ابتلا به دیابت نوع دوم قرار می‌دهد.

این پژوهش که توسط تیمی از دانشگاه هاروارد صورت گرفته، حکایت از آن دارد که بین ترک دخانیات و افزایش وزن ارتباط مستقیم وجود دارد.

محققان باور دارند، رژیم غذایی و ورزش می‌تواند از افزایش وزن بعد از ترک سیگار جلوگیری کند.

پژوهشگران تأکید می‌کنند، نظارت متمرکز بر سبک زندگی می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را به بیشتر از نصف کاهش دهد.

تا سال 2010 در سطح جهانی برآورد شده بود که 285  میلیون نفر مبتلا به دیابت نوع 2 هستند و حدود 90 درصد از کل جمعیت دیابتی‌ها را تشکیل می‌دهند.

این میزان برابر با 6 درصد کل جمعیت جوانان جهان است؛ ضمن اینکه دیابت هم در کشورهای توسعه یافته و هم کشورهای در حال توسعه شایع است.

میزان مبتلایان به دیابت در سال 1985 تا 30  میلیون نفر برآورد شده بود که تا سال 1995 به 135  میلیون و تا سال 2005 به 217  میلیون نفر افزایش یافت.

گفته می‌شود این افزایش عمدتاً به دلیل پیر شدن جمعیت جهان، کاهش فعالیت‌های ورزشی و افزایش نرخ چاقی است.

تا سال 2000، هند با 31.7 میلیون نفر، چین 20 میلیون نفر، آمریکا 17.7  میلیون نفر، اندونزی 8.4 میلیون نفر و ژاپن 6.8  میلیون نفر دارای بیشترین میزان مبتلایان به دیابت بودند.

سازمان بهداشت جهانی این بیماری را به عنوان بیماری همه گیر جهانی به رسمیت شناخته است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.