سرویس: غیر تولیدی 08:11 - پنجشنبه 25 مرداد 1397

حجت‌الاسلام مرادی مطرح کرد

مواجهه با باورهای غلط مشکل بسیاری از جوانان در ازدواج/ قدرت بالای اصفهان در فرهنگ‌سازی

کارشناس مسائل خانواده گفت: مشکلات بسیاری از جوانان ما مواجهه با باورهای غلط جامعه و دست‌ و پنجه نرم کردن با این باورها است اما جوانان باید آگاه باشند و به مقابله با این باورهای غلط بپردازند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام شهاب مرادی شامگاه چهارشنبه در آخرین روز جشنواره «زوج خوشبخت ایرانی» با اشاره به این‌که ملاک‌های انتخاب همسر باید عقلانی و بر اساس ارزش‌های دینی باشد، اظهار داشت: گاهی شنیده می‌شود که بعضی افراد به دنبال بهترین دختر یا پسر برای انتخاب همسر آینده خود هستند که این کلمه «بهترین» از خطرناک‌ترین کلمات در انتخاب همسر است چراکه هیچ انسانی کامل نیست و اگر کسی ادعای کامل بودن کرد یقیناً نیازمند مراجعه به مشاوره است.

وی افزود: بعضی از خصوصیات مختص به سن در شرایط خاص است، مثلاً در بعضی مقاطع سنی حسادت جزو نیازهای فرد است اما اگر این خصلت در او بماند فرد در آینده دچار مشکلات جدی خواهد شد.

این کارشناس مسائل خانواده پیرامون حمایت عاطفی والدین از فرزندان خود خاطرنشان کرد: والدین باید محبت و عاطفه خود نسبت به فرزندانشان به خصوص محبت به دختران را ابراز کنند و تکیه‌گاهی امن برای فرزندان خود باشند، چراکه والدین قاضی و حقوقدان نیستند که با فرزندانشان در مواجهه با مشکلات و آسیب‌ها برخورد کرده و یا حکم بدهند.

مواجهه با باورهای غلط مشکل بسیاری از جوانان در ازدواج

وی با تأکید بر لزوم تقویت ارتباط جوانان با خدا گفت: ارتباط جوان با خدا باید هر روز قوی‌تر از قبل باشد و از او اطاعت کند و هر لحظه شکرگزار خداوند باشد چراکه توکل و اعتماد به خداوند او را در همه زمینه‌ها به‌ خصوص انتخاب همسر کمک خواهد کرد.

مرادی در ادامه مطرح کرد: مشکلات بسیاری از جوانان ما مواجهه با باورهای غلط جامعه و دست‌ و پنجه نرم کردن با این باورها است اما جوانان باید آگاه باشند و به مقابله با این باورهای غلط بپردازند، مثلاً در مقابله با این باورها جوانان می‌توانند برای تهیه جهیزیه به‌ جای خرید وسایل نو و گران‌قیمت از وسایل دست‌دوم استفاده کنند.

وی در پایان در مورد مبارزه جوانان و والدین با اشرافیگری و تجملات متذکر شد: اصفهان شهری است که در فرهنگ‌سازی قدرت بسیار بالایی دارد و باید این قدرت را در راستای براندازی اشرافیگری و تجملات به کار گیرد و با آن به مقابله جدی بپردازد.

ارائه تسهیلات کارآفرینی برای جوانان اصفهانی

محمد سلطان‌حسینی نیز در این مراسم با تأکید بر اهمیت بالای فعالیت در حوزه جوانان اظهار داشت: مسؤولیت ما نسبت به جوانانی که آینده‌سازان کشور هستند بیشتر و حساس‌تر است چراکه این جوانان مطالبات متعدد و سازنده‌ای دارند که باید برای پاسخ به این مطالبات تلاش کرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در حوزه جوانان توسط این سازمان اذعان داشت: با مراجعه افراد به اداره ورزش و جوانان، با توجه به تخصصی که دارند می‌توانند از سازمان‌های مردم‌نهاد، مجوزهایی برای فعالیت در حوزه تخصصی خود دریافت و شروع به فعالیت کنند و علاوه بر این، جوانان با ارائه طرح یا پیشنهادهای خود با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی از طرف دولت می‌توانند از تسهیلات مختلفی مانند وام‌هایی با سود بسیار اندک بهره‌مند شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در پایان تصریح کرد: ما در مقابله با جنگ سخت دشمن در طول 8 سال دفاع مقدس و جنگ سرد با حضور و شجاعت افرادی چون سردار سلیمانی موفق بوده‌ایم و یقیناً با اعتماد به جوان امروز در مقابله با جنگ نرم هم پیروز میدان خواهیم شد.

 در حاشیه این مراسم از مسؤولان و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در زمینه ترویج ازدواج آسان و همچنین زوج‌های جوان اصفهانی که با مهریه‌های سبک و مراسمات ساده زندگی خود را آغاز کرده بودند تقدیر شد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.