سرویس: غیر تولیدی 07:40 - پنجشنبه 25 مرداد 1397

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک اصفهان مطرح کرد

کاهش تدریجی قدرت خرید مردم در بازار مسکن/ نرخ رهن و اجاره افزایش یافته است

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک اصفهان با بیان این که قدرت خرید مردم در بازار مسکن در حال کاهش است، گفت: اگر متناسب با نیاز مردم مسکن ساخته شود، قیمت‌ها به قدرت خرید مردم نزدیک خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق، رسول جهانگیری اظهار کرد: نوسانات بازار سکه و ارز تأثیر خود را بر بازار مسکن گذاشت.

وی با بیان این‌که اگر استقبال از خرید و فروش مسکن واقعی و عمقی باشد، از رونق بازار مسکن خرسندیم، افزود: البته هنوز این رونق به بدنه و زیرساخت بازار مسکن و ساخت و ساز سرایت نکرده و فقط مراجعات به واحدهای صنفی مشاوران املاک افزایش پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک اصفهان گفت: املاکی که از 7 سال گذشته تاکنون معامله نمی‌شدند و از آن‌ها استقبال نمی‌شد، اخیراً مورد استقبال خریداران قرار گرفته است که نشان می‌دهد نوسانات بازار سکه و ارز روی مسکن نیز تأثیر گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: بین افزایش قیمت رهن، اجاره‌بها و گرانی در خرید و فروش مسکن با رونق بازار مسکن ارتباط مستقیم وجود دارد؛ وقتی بازار مسکن در رکود باشد قطعاً همچون 7 سال گذشته رهن و اجاره مسکن نیز ثابت است.

جهانگیری با بیان این که طی 2 ماه اخیر رونق کاذبی در بازار مسکن ایجاد شده است، اذعان داشت: امید داریم این رونق واقعی باشد اما در حال حاضر رهن و اجاره‌بهای مسکن از این رونق کاذب تأثیرپذیر بوده است.

وی با بیان این‌که بازار رهن و اجاره در سال‌های گذشته ثابت بود ولی اکنون با افزایش قیمت در این بازار مواجه هستیم، تصریح کرد: افزایش عرضه و تقاضا در خرید و فروش مسکن باعث شد تا پیمانکاران ساختمانی از بازار رهن و اجاره خارج شوند.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک اصفهان یادآور شد: مصالح ساختمانی نیز افزایش قیمت غیرمنطقی و عجیبی داشته و هزینه ساخت و ساز مسکن را بالا برده است؛ قسمت اعظمی از مصالح ساخت و ساز می‌تواند از تولید داخل تأمین شود اما در مباحث ظریف‌کاری بعضاً از جنس خارجی استفاده می‌کنند.

وی به افزایش قیمت آهن، میلگرد و آجر اشاره کرد و ادامه داد: این افزایش قیمت به بدنه بازار مسکن اضافه شده و آینده خوبی را نوید نمی‌دهد چراکه قدرت خرید مردم در حال کاهش است؛ اگر متناسب با نیاز مردم مسکن ساخته شود، قیمت‌ها به قدرت خرید مردم نزدیک خواهد شد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.