سرویس: اخبار شهرستان 14:38 - چهارشنبه 24 مرداد 1397

بعلت عدم نظارت دستگاه اجرایی بر فعالیت پیمانکار در شهر حسن آباد؛

ساختمان بیمارستانی که بجای افتتاح، تخریب شد!/ تاخیر در روند بهره برداری از مرکز جامع سلامت حسن آباد

مرکز جامع سلامت شهر حسن آباد که قرار بود در مهرماه 96 به بهره برداری برسد بعلت عدم نظارت دستگاه اجرایی بر فعالیت پیمانکار تخریب شد.

به گزارش اصفهان شرق، مرکز جامع سلامت شهر حسن آباد که در تاریخ 20 بهمن 95 مراسم کلنگ زنی آن توسط مسئولان مربوطه انجام شد، قرار بود با توجه به آماده بودن ردیف بودجه ای آن این ساختمان در دو طبقه به مساحت 500 مترمربع در مدت شش ماه یعنی در مهرماه 96به بهره برداری برسد ولی متاسفانه به دلیل بی مدیرتی نه تنها این ساختمان افتتاح نشد بلکه قسمتی از این ساختمان تخریب شد.

وقتی جانمایی و کلنگ زنی این مرکز انجام گرفت، حدود یک ماه بعد یعنی در فروردین 96 عملیات ساخت آغاز و ستون های آن افراشته شد و سقف طبق اول و دوم نیز زده شد و امید را در دل مردم محروم زنده کرد که این مرکز درمانی در مدت مقرر افتتاح می شود.

امروز بعد از گذشت 18 ماه از شروع پروژه بعلت عدم رعایت اصول فنی در بتون ریزی ستون های طبقه دوم، کارگران در حال تخریب دیوارها و سقف و ستون های طبقه دوم هستند و ایا این کار جز هدر دادن سرمایه ملی کشور و منطقه نیست؟

حال چند سوال در ذهن مردم تداعی می شود و هر روز می پرسند که مگر این ساختمان شبانه ساخته شده است و خارج از دید ناظران بوده است؟ اگر سقف دوم مورد تایید نبوده چرا نبشی کشی و دیوار چینی آن انجام شده بود ؟ مگر ناظر ساختمان مرحله به مرحله کار را اجرا نمی کند؟ و چرا های بسیار

با این وجود آیا تخریب سقف تیرچه بلوکی طبقه دوم با ابزارهای مکانیکی سبب آسیب رساندن به ستون های طبقه اول نمی شود؟

آیا کسی که دستور تخریب را داده است، می داند برای ساخت این مجموعه چند نفر کارگر، چقدر مصالح و مهمتر از همه زمان از دست رفته صرف شده است و مشکل اصلی که باعث این اتفاق شده چه کسی بوده؟

در این خصوص در گفتگویی با بخشدار جرقویه علیا موضوع را پیگیری کردیم و علت تخریب این ساختمان را جویا شدیم.

بخشدار جرقویه علیا نیز علت این اقدام را عدم نظارت دستگاه های اجرایی مربوطه بر فعالیت پیمانکار دانست.

حسین بهزادفر در ادامه ضمن ابراز تاسف این اقدام را هدر رفت بودجه دولت و بیت المال عنوان کرد وافزود: این کار باعث تاخیر یکساله در بهره برداری از این مرکز درمانی می شود.

وی از مسئولان نظارتی خواست تا در این گونه موارد نظارت خود را کامل انجام دهند تا باعث هدر دادن سرمایه مملکت نشود و همچنین باعث نا امیدی در مردم نگردد.

شایان ذکر است مرکز جامع سلامت شهر حسن آباد و اصفهانک در یک روز کلنگ زنی آن انجام شد ولی مرکز سلامت در اصفهانک به بهره برداری رسید ولی در شهر حسن آباد بعلت بی مدیریتی معلوم نیست کی به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/ احمد صادقی

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.