سرویس: اجتماعی 07:33 - سه شنبه 23 مرداد 1397

خفاش تهران اعدام می‌شود

حکم پسر جوانی که با پرسه زدن در شهر زنان و دختران جوان را به‌عنوان مسافر سوار خودروی خود می‌کرد و آن‌ها را با تهدید چاقو مورد آزار و اذیت قرار می‌داد، صادر شد.

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ قاضی دادسرای جنایی تهران برای پسر جوانی که با پرسه زدن در شهر زنان و دختران جوان را به‌عنوان مسافر سوار خودروی خود می‌کرد و آن‌ها را با تهدید چاقو مورد آزار و اذیت قرار می‌داد، درخواست مجازات افساد‌فی‌الارض کرد.

متهم با این شیوه دست‌کم ۱۴ نفر را آزار داده و قرار است به‌زودی در دادگاه انقلاب به اتهام مفسدفی‌الارض محاکمه شود. اواخر دی ماه سال گذشته چند دختر و زن جوان به کلانتری قلهک رفتند و از جوانی به اتهام آزار و اذیت شکایت کردند.

یکی از آن‌ها دختر جوانی بود که به خاطر حادثه‌ای که برایش اتفاق افتاده بود دچار مشکلات روحی شده بود. او گفت: به‌عنوان مسافر سوار خودروی متهم شدم. اما چند لحظه بعد او برایم چاقو کشید و با تهدید من را مورد آزار و اذیت قرار داد. آن روز من روزه بودم و به او التماس کردم که رهایم کند، اما فایده‌ای نداشت و او بی‌توجه به گریه‌هایم نقشه‌اش را عملی کرد.

شاکیان دیگر ۲ خواهر جوان بودند که برای آن‌ها نیز حادثه هولناکی اتفاق افتاده بود. یکی از آن‌ها گفت: من و خواهرم سوار بر خودروی بی‌ام و مان از طریق پارکینگ وارد خانه شدیم، اما هنوز در بسته نشده بود که مرد جوان سوار ماشین شد و چاقویی که داشت را زیر گلویم گذاشت. او می‌خواست همانجا هر دو نفرمان را آزار دهد، اما من گفتم به خواهرم کاری نداشته باش. او خواهرم را پیاده و من را مجبور کرد رانندگی کنم. او من را با تهدید از خانه بیرون برد و حدود یک ساعت در یکی از خیابان‌های خلوت در ماشین آزار داد و رهایم کرد.

درحالی‌که تعداد شاکیان روزبه‌روز در حال افزایش بود، تیم ویژه‌ای با دستور قاضی رضوانی بازپرس دادسرای جنایی تهران برای دستگیری این متهم تشکیل شد. همه شاکیان مشخصات ظاهری یکسانی از متهم اعلام کرده بودند، اما شواهد نشان می‌داد متهم از ۳ خودروی پراید مشکی، پژو ۴۰۵ و پژو پارس استفاده می‌کند. او هم در روز و هم در تاریکی هوا طعمه‌هایش را به دام می‌انداخت، اما همه این حوادث تلخ در محدوده قلهک اتفاق افتاده بود.

با جمع‌بندی اطلاعاتی که از متهم وجود داشت مأموران مکان‌هایی را که ممکن بود متهم در آنجا دیده شود تحت نظر گرفتند تا اینکه خرداد‌ماه امسال مأموران کلانتری قلهک متهم را سوار بر خودروی پراید سرقتی شناسایی کرده و هنگامی که او قصد داشت با پای پیاده فرار Escape کند، مأمور تجسس دست به اسلحه برد و با شلیک ۲ گلوله متهم را زمینگیر کرد.

متهم ۳۰ ساله امید نام دارد و معتاد به شیشه است. او انگیزه‌اش را نفرت از زنان دانست و گفت: دلش می‌خواست از آن‌ها انتقام بگیرد. وی گفت: دختر موردعلاقه‌ام که قرار بود با او ازدواج کنم به من خیانت Cheat کرد و به سراغ صمیمی‌ترین دوستم رفت. همین شد که از همه زنان متنفر شدم.

وی گفت: من در خانواده مرفهی بزرگ شدم، اما از وقتی معتاد شدم افتادم در کار خلاف و پیش از این ۳ بار به اتهام سرقت خودرو دستگیر شدم. پس از آزادی با دسته کلیدی که داشتم خودرو‌ها را سرقت کرده و به سراغ زنان و دختران می‌رفتم تا پس از آزار و اذیت آن‌ها اموال‌شان را سرقت کنم.

با انجام تحقیقات توسط بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران، مشخص شد که امید ۳۱ زن و دختر را به دام انداخته و ۱۴ نفر از آن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار داده است. ضمن اینکه او در تحقیقات به سرقت ۱۶ خودرو اقرار کرد و به همین دلیل قاضی جنایی برای متهم درخواست مجازات مفسد فی‌الارض کرد و دادیار اظهارنظر این درخواست را پذیرفت. به این ترتیب کیفرخواست در پرونده صادرشده و قسمتی از پرونده که مربوط به رسیدگی به اتهام افساد فی‌الارض متهم است به دادگاه انقلاب و بخش دیگر پرونده که رسیدگی به اتهام آدم‌ربایی و سرقت است به دادگاه کیفری فرستاده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.