سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:22 - سه شنبه 23 مرداد 1397

استاندار اصفهان خبر داد

تشکیل قرارگاه ویژه برای اجرای مصوبات حفاظت از منابع آب

استاندار اصفهان گفت: قرارگاه ویژه استانی به منظور حُسن اجرای مصوبات شورای حفاظت از منابع آب برای رساندن آب به باغات تشکیل شد.

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در نشست شورای حفاظت از منابع آب که پیرامون رهاسازی آب زاینده‌رود برای آبیاری باغات غرب استان برگزار شد، اظهار داشت: با هرگونه تخلف و برداشت‌های غیرقانونی در زمان رهاسازی آب به شدت برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه ویژه استانی به منظور حسن اجرای مصوبات شورای حفاظت از منابع آب برای رساندن آب به باغات به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، تصریح کرد: باید نظارت و کنترل لازم در این خصوص صورت گیرد.

استاندار اصفهان تأکید کرد: بندهای غیرقانونی و نهرهایی که در مسیر رهاسازی، آب غیرقانونی برداشت می‌کنند باید بسته شود.

وی با تأکید بر این‌که مسیر و جریان آب با دقت و ظرفیت کافی کنترل و مدیریت شود، افزود: شرکت آب منطقه‌ای مکلف است با به‌کارگیری ظرفیت‌های لازم مانند صنف کشاورزی اجرای دقیق مصوبات از جمله برخورد با برداشت‌های غیرقانونی را پیگیری کند.

مهرعلیزاده با بیان این‌که نیروی انتظامی هم مکلف است در اسرع وقت نیروی مورد نیاز را در اختیار فرمانداران برای مواقع بحران قرار دهد، اظهار داشت: برق پمپ‌های مسیر رودخانه نیز باید رصد و پایش موارد غیرمجاز جهت قطع برق اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: با هرگونه اهمال و مماشات برخورد خواهد شد و موارد در اسرع وقت برای رسیدگی به هیأت تخلفات اعلام می‌شود.

استاندار اصفهان تأکید کرد: تیم بازرسی نیز باید کوتاهی‌های احتمالی در هر زمینه‌ای را گزارش کند.

وی در پایان بر ساماندهی رودخانه زاینده‌رود تأکید کرد و افزود: باید در اخذ اعتبارات مورد نیاز این پروژه از مرکز و یا استان تسریع شود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.