سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:19 - دوشنبه 22 مرداد 1397

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

شرایط امنیتی اصفهان نسبت به گذشته بهتر شده است/ کشف 60 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: طبق آخرین ارزیابی‌های انجام شده شرایط امنیتی استان شرایط خوبی بوده و نسبت به گذشته هم بهتر شده است

به گزارش اصفهان شرق، مهدی معصوم بیگی ظهر امروز در حاشیه مراسم رونمایی از کشفیات عملیات مرصاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تشکیل قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل، طراحی عملیات‌هایی تحت عنوان مرصاد که 10 عملیات مرصاد تاکنون اجرا شده است، در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: کشفیاتی که امروز رونمایی شد بخشی از کشفیات عملیات مرصاد 10 بوده است که در 3 حوزه مبارزه با قاچاق کالا، مبارزه با مواد مخدر و مقابله با اراذل و اوباش بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تشریح کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا با تجهیز 82 تیم در سطح استان و در مدخل‌های ورودی به استان و گلوگاه‌ها نیروی انتظامی موفق شد کالاهایی با ارزش تقریبی 60 میلیارد ریال که کالای قاچاق یا ظن به قاچاق بودند را کشف کنند، همچنین با 72 نفر قاچاقچی که در این حوزه فعالیت داشتند برخورد و دستگیر شدند، 43 خودرو هم که حامل کالای قاچاق بودند توقیف شدند.

وی ادامه داد: عملیات مرصاد 10 عملیات بسیار موفقی بود که تقریباً به مدت یک هفته در سطح استان عملیاتی و اجرایی شد؛ از ابتدای امسال تا به حال چیزی حدود 45 میلیارد تومان انواع کالای قاچاق را کشف کردیم و بالغ بر هزار و 500 نفر که در حوزه قاچاق فعال بودند شناسایی و دستگیر شدند.

معصوم‌بیگی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که یکی از اولویت‌های انتظامی استان مقابله با قاچاق کالا  بوده و امسال هم سال حمایت از کالای ایرانی نام گرفته است، همکاران من به طور مستمر این بخش را دنبال، پایش، رصد و برخورد می‌کنند؛ عمده کالاهای قاچاقی که از این مسیر می‌آید شامل مواد آرایشی، اقلام خوراکی، لوازم مربوط به خودرو و پارچه است.

وی در ادامه بیان کرد: در حوزه مربوط به مواد مخدر و مبارزه با مواد مخدر که یک ابرآسیب بوده و یک نگرانی عمومی و دغدغه همگانی ایجاد کرده است، نیروی انتظامی امسال توانسته چیزی حدود 15 تن انواع مواد مخدر را با تلاش شبانه‌روزی و مجاهدت‌های نیروهای انتظامی کشف کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: نسبت به مدت مشابه سال قبل بالغ بر 45 درصد افزایش کشف مواد مخدر وجود دارد که مبین تلاش شبانه‌روزی فرزندان مردم در نیروی انتظامی است، نزدیک به هزار و 500 کیلو انواع مواد مخدر فقط در عملیات مرصاد 10 کشف شده است؛ نیروی انتظامی با این بلای خانمان‌سوز شبانه‌روزی برخورد کرده و پاکسازی در مناطق آلوده را مستمراً اجرا می‌کند و همچنین در نقاط گلوگاهی حضور فعال دارد، چراکه یکی از اولویت‌های دیگر نیروی انتظامی استان مقابله بی‌امان با سوداگران مرگ است.

وی همچنین مطرح کرد: در حوزه مبارزه با اراذل و اوباش که ما این را خط قرمز مطلق می‌دانیم، به همکاران انتظامی دستور داده شده با قاطعیت تمام و به طور مستمر اراذل و اوباش را رصد کنند و تحت هیچ شرایطی به این‌ها اجازه فعالیت داده نخواهد شد.

معصوم‌بیگی اضافه کرد: برای برخورد با اراذل و اوباش هماهنگی خوبی هم با حوزه قضایی داشته‌ایم که در همین راستا اقدامات بسیار خوبی در خصوص برخورد با اراذل و اوباش و هم در حوزه جمع‌آوری و کشف سلاح‌های سرد و گرم انجام شده است؛ در عملیات مرصاد 10 بخشی از این سلاح‌های مکشوفه اعم از سلاح‌های جنگی و شکاری، قمه و قداره در معرض نمایش قرار گرفت.

وی در ادامه ابراز کرد: همین جا تأکید می‌کنم که اراذل و اوباش هیچ‌گونه تحرکی نباید داشته باشند و در رصد پلیس قرار دارند و با قوت با آن‌ها برخورد می‌شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: طبق آخرین ارزیابی‌های انجام شده شرایط امنیتی استان شرایط خوبی بوده و نسبت به گذشته هم بهتر شده است، برنامه‌های خوبی هم از سوی نیروی انتظامی طراحی شده که این‌ها به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

وی همچنین عنوان کرد: لازم است از مردم خوب و بزرگوار هم تشکر کنم که مردم قدردان بوده و هستند و در کنار خادمان خودشان در نیروی انتظامی قرار داشته و کمک‌کننده هستند.

معصوم‌بیگی در ادامه گفت: کشفیات در حوزه سلاح گرم تقریباً دو برابر سال گذشته است، در بخش برخورد با اراذل و اوباش هم چیزی حدود 50 تا 60 درصد افزایش برخورد را داریم که مطالبه عمومی و همگانی است خود ما هم بر این موضوع خیلی اصرار داریم.

وی در پایان توضیح داد: مواد مخدری که کشف می‌شود به مرکز منتقل می‌شود و بخشی از آن که ظرفیت استفاده در ساخت دارو را داشته و استانداردهای خاصی هم باید داشته باشند را دارند، در داروسازی و موضوعاتی از این قبیل هم استفاده شده و مابقی هم امحا می‌شوند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.