سرویس: غیر تولیدی 20:20 - سه شنبه 23 مرداد 1397

مطالعات نشان می دهد؛

کلیه های مبتلا به هپاتیت مشکلی برای پیوند ندارند

طبق نتایج مطالعه جدید، بیماران دیالیزی که منتظر پیوند کلیه هستند می توانند با اطمینان عضو را از یک دهنده مبتلا به ویروس هپاتیت C دریافت کنند.

به گزارش اصفهان شرق، به گفته محققان دانشگاه پنسیلوانیا، کلیه های افراد مبتلا به هپاتیت C می توانند جان انسان های نیازمند به کلیه را نجات دهد.

«پیتر ریس»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «درحال حاضر تعداد کلیه برای پیوند کم است. از سوی دیگر به خاطر بحران مصرف مواد افیونی، بسیاری از افراد معتاد که مبتلا به ویروس هپاتیت C هستند به خاطر اووردوز مواد می میرند. اما معمولا کلیه های این افراد به خاطر ابتلا به این ویروس رد می شود. در حالیکه کلیه های آنها نیز می تواند گزینه سالم و مناسبی برای اهداء عضو باشد.»

نتایج مطالعات نشان می دهد میانگین زمان انتظار دریافت کلیه سالم بیش از دو سال است، درحالیکه این مدت برای کلیه های مبتلا به عفونت هپاتیت C می تواند ۸ ماه باشد.

به گفته ریس، «درمان های جدید برای هپاتیت C به مراتب از مسمومیت کمتری برخوردار هستند، از اینرو می توان این کلیه ها را در عمل پیوند استفاده کرده و سپس با موفقیت به درمان هپاتیت پرداخت.»

محققان در مطالعه ۲۰ بیمار غیرمبتلا به ویروس هپاتیت C دریافتند پیوند کلیه های سالم و غیرمبتلا به هپاتیت و سپس درمان دریافت کنندگان عضو منجر به درمان ۱۰۰ درصدی آنان شد. نیمی از آنان ۶ ماه بعد از پیوند و بقیه یک سال بعد از پیوند مورد معاینه قرار گرفتند.

ریس عنوان می کند: «ما دریافتیم پیوند این کلیه ها به اندازه پیوند کلیه های مبتلا به هپاتیت برای بیماران کارآمد و موثر بوده است.»

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.