سرویس: غیر تولیدی 08:18 - سه شنبه 23 مرداد 1397

رئیس دیوان محاسبات:

13 هزار میلیارد تومان با نظارت پیشگیرانه دیوان محاسبات به خزانه بازگشت

رئیس دیوان محاسبات گفت: با نظارت پیشگیرانه دیوان در بخش ریالی 13‌هزار میلیارد تومان و بخش ارزی 4 میلیارد دلار شناسایی و وارد خزانه شده است.

به گزارش اصفهان شرق، عادل آذر در نشست شورای اداری استان ایلام اظهار داشت: سال گذشته یک هزار پرونده تخلفات اداری که نتیجه نظارت‌های این دیوان بوده تشکیل شده است.

رئیس دیوان محاسبات گفت: نظارت پیشگیرانه بر عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی اولویت دیوان محاسبات بوده و در این راستا نیز تلاش شده است.

وی ادامه داد: بابت برگشت ریالی اقداماتی که دیوان محاسبات برای صیانت از بیت‌المال داشته به خزانه و حساب‌های خزانه‌ای دستگاه‌های دولتی در بخش دلاری بالغ بر چهار میلیارد دلار وجوه شناسایی شده است.

این مسؤول اضافه کرد: خوشبختانه چهار میلیارد دلار به خزانه برگشت خورده است که جای خرسندی دارد.

آذر تصریح کرد: در بخش ریالی نیز این مبلغ به 13 هزار میلیارد تومان می‌رسد که توسط دیوان محاسبات شناسایی و وارد خزانه دستگاه‌های دولتی شده است.

رئیس دیوان محاسبات گفت: در بخش وجوه ریالی شناسایی شده در مجموع دوسوم آن از طریق اقدامات پیشگیرانه و هشدار به دستگاه‌های اجرایی قبل از وقوع تخلف حاصل شده و پول وارد خزانه شده است.

استاندار ایلام نیز در این نشست با اشاره به اهمیت شفاف‌سازی و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی گفت: قانونمداری باید در اولویت اصلی مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی افزود: از مدیران می‌خواهم برابر مر قانون عمل کنند و آنجایی که نیاز است تصمیم خاصی اتخاذ کنند با دستگاه نظارتی مشورت کنند.

وی ادامه داد: مدیران باید با کمک دستگاه‌های نظارتی راهکار یافته و تبصره و ماده را در قوانین بیابند و قوانین را تفسیر مثبت کنند تا نتایج خوبی حاصل شود.

این مسؤول اضافه کرد: باید به دنبال قوانینی بود که مشکلات مردم را رفع کند نه اینکه گره سر راه مردم ببندیم.

انتهای پیام/شهرخبر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.