سرویس: غیر تولیدی 15:15 - دوشنبه 22 مرداد 1397

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی:

سیف باید ممنوع‌الخروج شود/ قوه قضائیه عدالت را در مجازات اخلالگران اقتصادی برقرار کند

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: از آنجایی که سیف، چندین سال اختیارات مالی و پولی کشور را بر عهده داشته‌، باید ممنوع‌الخروج شود.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی با اشاره به درخواست جمعی از نمایندگان برای ممنوع‌الخروج شدن ولی الله سیفرئیس سابق بانک مرکزی، اظهار کرد: احتیاط شرط عقل و امری حائز اهمیت است و از آنجایی که سیف، چندین سال اختیارات مالی و پولی کشور را بر عهده داشته‌ و حتی معاون ارزی‌اش هم دستگیر شده است، باید ممنوع‌الخروج شود.

ضرورت ممنوع‌الخروجی سیف

وی ادامه داد: ممنوع‌الخروجی سیف باعث می‌شود که اگر تخلفی در حیطه وظایفش صورت گرفته باشد، بتوانیم از وی سوال  کنیم و از سوی دیگر اسناد پولی و بانکی ما نباید در اختیار دشمنان قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی تاکید کرد: نه تنها سیف، بلکه هر مسئول دیگری حتی در حد روسای بانک‌ها هم باید پس از اتمام دوره کاری خود حداقل یک سال در کشور بمانند تا از آنان در صورت لزوم سوال و جواب شود.

ماجرای بازداشت معاون ارزی بانک مرکزی

نوروزی درباره دستگیری معاون ارزی بانک مرکزی، گفت: بنده از کم و کیف این پرونده خبر ندارم، اما قطعا وضع لجام‌گسیخته بالا رفتن قیمت ارز و افت شدید ارزش پول ملی بدون برنامه‌ریزی عده‌ای از افراد ممکن نبوده است.

وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری به قوه قضائیه برای مجازات قاطع با اخلالگران، اظهار کرد: اخلالگری در اقتصاد موضوعی نیست که به سادگی بتوان از آن گذشت، چرا که این افراد اوضاع اقتصادی کشور را بهم ریخته‌اند و مطالبه مردم این است که با آنان برخورد جدی و قاطع شود.

قوه قضائیه با آقازاده‌ها متخلف با جدیت بیشتر برخورد کند

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی با تاکید بر ضرورت برخورد جدی و قاطع قوه قضائیه با این متخلفان، تصریح کرد : مطالبه ما از قوه قضائیه این است که عدالت را در مجازات اخلالگران اقتصادی برقرار کند و حتی آقازاده‌هایی که چنین تخلفاتی را مرتکب شده‌اند، بیشتر مجازات شوند، چرا که فارغ از این تخلف از رانت برای حضور در پست‌های کلیدی استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.