سرویس: غیر تولیدی 13:13 - دوشنبه 22 مرداد 1397

ارگانیک بودن لبنیات سنتی کذب است/افراد از خرید لبنیات غیر بهداشتی اجتناب کنند

یک مقام مسئول گفت: اگرچه فروشندگان لبنیات سنتی ادعایی مبنی بر ارگانیک بودن آن دارند اما این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد.

به گزارش اصفهان شرق، پیام محبی رئیس انجمن دامپزشکان ایران با انتقاد از رشد قارچ گونه مغازه های لبنیات سنتی در کشور اظهار کرد: با توجه به فقدان نظارت بر لبنیات سنتی با اطمینان می گویم که کیفیت و بهداشت غیر قابل تایید و بیماری های غیر قابل تشخیص در این لبنیات غیر بهداشتی وجود دارد.

به گفته وی شیرهای دارای بار میکروبی بالا، آنتی بیوتیک، فلزات سنگین و سایر افزودنی ها  توسط یک سری دلال جمع آوری شده و بدون هیچ نظارتی در مغازه های لبنیات سنتی به فروش می رسد و این درحالی است که فروشندگان لبنیات سنتی ادعایی مبنی بر ارگانیک بودن آن دارند که این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد.

محبی با اشاره به اینکه به کاربردن لبنیات سنتی تنها برای فریب مشتری است، بیان کرد: از رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات سنتی باید پرسید که مبنای سنتی بودن چیست؟ چرا که سنت از تاریخ می آید و در کجای تاریخ کلمه لبنیات سنتی استفاده شده است .

این مقام مسئول در توصیه ای به افراد گفت: به خانوارها توصیه می شود که به هیچ عنوان از لبنیات غیر  بهداشتی استفاده نکنند، هر چند که در این صنوف افرادی هستند که بیش از 100 سال است که نسل در نسل در این شغل فعالیت دارند و کار آنها بر اساس اصول است اما رشد قارچ گونه آن در هر کوچه و خیابانی نشان می دهد که سود هنگفتی در این کار است که افراد سو استفاده گر را به سمت و سوی این شغل سوق می دهد.

به گفته وی با توجه به فقدان نظارت بر عرضه لبنیات غیر بهداشتی و فله ای به افراد توصیه می شود همانگونه که افراد بی هویت را به منزل خود راه نمی دهند، از خرید این محصولات نیز اجتناب کنند.

محبی با اشاره به دلایل گرایش مردم به استفاده از لبنیات سنتی و بی کیفیت اظهار کرد: در 5 تا 6 سال اخیر با مطرح کردن اظهار نظر غیر کارشناسی مبنی بر استفاده از پالم در لبنیات پاستوریزه از سوی وزیر بهداشت موجی منفی در کشور به وجود آمد که درنهایت موجب شد بسیاری از افراد به سمت و سوی مصرف لبنیات فله گرایش پیدا کنند و این درحالی است که در آن بازه زمانی با مجوز دولت به ماست و بستنی بالای 3.5 و 5 درصد چربی پالم اضافه می شد.

رئیس انجمن جامعه دامپزشکان در پایان با بیان اینکه سازمان دامپزشکی تنها مسئول نظارت بر فرآورده های خام است،تصریح کرد: این مسئله یکی از خلاهای قانونی پیش روست چرا که وزارت بهداشت به دلیل درگیری های متعدد چشم خود را بسته است در حالیکه می داند چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.