سرویس: غیر تولیدی 10:10 - دوشنبه 22 مرداد 1397

افزایش ۵۲ درصدی کشف کالای قاچاق در شهرضا

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایست و بازرسی شهید امامی شهرضا کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش اصفهان شرق، محمد حسین باباکلانی در نشست خبری با خبرنگاران شهرضا با اشاره به عملکرد مرکز فوریت‌های پلیسی 110، اظهار داشت: در چهار ماهه نخست سال 2 هزار و 817 تماس با این مرکز برقرار شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از 900 کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان شهرضا و ایست و بازرسی شهید امامی کشف و ضبط شده است، افزود: به دلیل موقعیت استراتژیک شهرستان شهرضا از ابتدای امسال تاکنون 130 میلیارد ریال کالای قاچاق در ایست و بازرسی شهید امامی شهرضا کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 52 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا با بیان اینکه از ابتدای امسال طرح تشدید مبارزه با سرقت در شهرستان به اجرا در آمده است، گفت: در این طرح که با دستگیری چندین سارق حرفه‌ای همراه بود منجر به کاهش 16 درصدی سرقت موتورسیکلت ،9 درصدی منازل، 19 درصدی سیم برق و2 درصدی در سایر سرقت‌ها در 4 ماهه نخست سال 97 نسبت به مقطع زمانی سال گذشته شد.

وی با اشاره به نظارت بر عملکرد پلیس توسط مردم، بیان کرد: 175 تماس با مرکز 197 در چهار ماهه نخست سال 97 برقرار شده که تنها 5 مورد از آن شکایت بوده و مابقی تقدیر و پیشنهاد بوده است و تماس‌های مردم نسبت به مدت مشابه سال گذشه 57 درصد افزایش یافته است.

باباکلانی با اشاره به تلاش پلیس راهور شهرستان شهرضا در راستای تسهیل در عبور و مرور شهروندان و روان سازی ترافیک، تصریح کرد: در چهار ماهه نخست امسال، شاهد کاهش 66 درصدی تصادفات فوتی در سطح شهر و کاهش 32 درصدی تصادفات خسارتی درون شهری و کاهش یک درصدی تصادفات جرحی روبه‌رو بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه با فرهنگ‌سازی در زمینه خیران امنیت‌ساز، می‌توان از ظرفیت‌های آنان در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های نیروی انتظامی استفاده کرد، بیان کرد: خیران امنیت‌ساز با حمایت‌های خود بستر بروز جرایم و آسیب‌های اجتماعی که تهدیدی جدی برای سلامت جامعه است را از بین برده و  احساس آرامش و توسعه امنیت اجتماعی را در جامعه افزایش می‌دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا گفت: با تلاش معاونت اجتماعی و کارشناسان آموزش همگانی پلیس شهرستان 80 جلسه آموزش همگانی با موضوع‌های متعدد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در چهار ماهه نخست سال جاری در مدارس، مساجد و ادارات و سازمان‌های شهرستان شهرضا برگزار شده است.

وی با بیان اینکه رسالت خبرنگاران در نظام اسلامی، ریشه در رسالت حضرت زینب (س) و پیام‌رسانی آن حضرت در واقعه کربلا دارد، بیان کرد: تقدم بیش از 300 شهید، جانباز و آزاد در دوران جنگ تحمیلی، نشانگر حضور مؤثر خبرنگاران در عرصه دفاع از انقلاب و نظام اسلامی است.

باباکلانی با بیان این‌که نیروی انتطامی متولی اصلی تأمین امنیت در جامعه است، اظهارداشت: ﭘ� ﻴﺲ ﻣﻬﻢﺗﺮﻳﻦ ﻧﻬﺎﺩ ﻧﻈﺎﺭﺕ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ و اصلی‌ترین نهاد متولی ایجاد امنیت در جامعه است و به همین خاطر بیشترین سطح تماس را با جامعه دارد.

وی با تأکید بر اینکه نگاه نخست مردم در حوزه امنیت به پلیس است، مردم و جامعه محور اصلی برنامه‌ها و سیاست‌های کلان نیروی انتطامی در تأمین امنیت است، تصریح کرد: هدف ما تقویت سرمایه‌های اجتماعی نیروی انتظامی با افزایش سطح اعتماد، انسجام و مشارکت مردم با پلیس است که بدون تردید رسانه‌ها ابزار مستقیم رسیدن به این اهداف هستند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.