سرویس: غیر تولیدی 12:40 - یکشنبه 21 مرداد 1397

معاون استانداری اصفهان:

نرخ بیکاری در نجف‌آباد 13.1 درصد است/ وعده دادن‌های توخالی به درد مردم نمی‌خورد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: شهرستان نجف‌آباد در بحث اشتغال‌زایی از وضعیت خوبی برخوردار نبوده و دارای نرخ بیکاری 13.1 درصد است.

به گزارش اصفهان شرق، محمدعلیشجاعی پیش از ظهر امروز در نشست مجمع نمایندگان استان اصفهان ضمن تجلیل از مقام شهید حججی اظهار کرد: این شهید تمام ابعاد شهادت خود را به دست دشمنان به جهانیان نشان داد و دارای تمام خصوصیات ایثار و شهادت و صلابت در تمام عرصه‌های زندگی بود.

وی با گلایه از خواب بودن بانک‌های نجف‌آباد در عرصه اشتغال‌زایی افزود: شهرستان نجف‌آباد در بحث اشتغال‌زایی از وضعیت خوبی برخوردار نبوده و دارای نرخ بیکاری 13.1 است که شایسته یک شهرستان با فرمانداری ویژه نیست و این امر بی‌علت نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان از عدم جذب اعتبارات اشتغال‌زایی خبر داد و گفت: شهرستان نجف‌آباد از 5.5 میلیارد تومان اعتبارات اشتغال‌زایی در بخش روستایی تنها 5 طرح سهمیه داشته و در طرح‌های معرفی به بانک رتبه هفتم استان اصفهان را داراست؛ همچنین این شهرستان در انعقاد قرارداد رتبه 23 استان اصفهان را دارد.

وی خاطرنشان کرد: چرا باید شهرستانی که در بحث کشاورزی و صنعت در رتبه‌های بالای استان اصفهان قرار دارد، تنها در یک بانک که مربوط به کشاورزی است، از 39 طرحی که ارائه شده تنها دو مورد در دست انعقاد و یک مورد پرداختی داشته باشد؟

شجاعی عملکرد سیستم ثبت طرح‌های اشتغال‌زایی در شهرستان نجف‌آباد را فعال عنوان کرد و اذعان داشت: در طرح کارورزی با وجود دارا بودن 40 هزار دانشجو در شهرستان نجف‌آباد، تعهد این شهرستان 318 نفر بوده که تنها 17 نفر به صنایع معرفی شدند و در بحث اشتغال فراگیر 100 میلیارد تومان اعتبار دیده شده که با وجود دارا بودن هزار و 600 واحد صنعتی در این شهرستان، تنها 3 میلیارد تومان جذب شده است.

وی با انتقاد از این که یکی از معضلات در عدم اجرایی شدن طرح‌ها تنها «ان‌شاءالله» گفتن مسؤولان است، تصریح کرد: «ان‌شاءالله» به معنای وعده دادن‌های توخالی به درد مردم نمی‌خورد، باید در طرح‌های ارائه شده زمان دقیق به مردم داد.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری درباره مصوبات شهرستان که در این جلسه تصویب شد، یادآور شد: مطالبات گازسوزان ظرف یک هفته پیگیری شود، واگذاری معادن حتماً با حضور فرمانداران هر شهرستان صورت گیرد، سیستم فاضلاب شهرک صنعتی ظرف یک هفته تعیین تکلیف شود، آب‌رسانی به بخش مهردشت از کاشان بعد از شهریور ماه و راه‌اندازی کامل خط کاشان، پیگیری شود.

وی در پایان با تأکید بر برگزاری هر 3 روز یک‌بار جلسه برای بحث اشتغال شهرستان نجف‌آباد بیان کرد: فرماندار نجف‌آباد موظف است هر 3 روز یک‌بار جلسه اشتغال‌زایی برگزار کرده و گزارش آن را به دفتر ارسال کند؛ هم‌چنین دهیاری‌ها و بخشداری‌ها باید در ارائه طرح‌های اشتغال‌زایی فعال‌تر شوند.

تأکید بر مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌ها

علی مقدس‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز در این جلسه بیان داشت: عمده رویکرد مدیران استان اصفهان به سمت استفاده از بخش خصوصی به ویژه در پروژه‌های عمرانی و ورزشی است.

وی در پاسخ به خواسته مسؤولان شهرستان نجف‌آباد برای واگذاری پرونده مرتبط با کمیسیون 5 به خود شهرستان متذکر شد: با توجه به درخواست مسؤولان و ظرفیت نجف‌آباد، کمیته کمیسیون 5 مربوط به این شهرستان از دستور کار خارج و تمام پرونده‌های مرتبط با نجف‌آباد به فرمانداری ارجاع خواهد شد و این مصوبه از هم‌اکنون ابلاغ خواهد شد از مواد تحقق تمرکززدایی در این شهرستان بوده که مورد تأکید استاندار است.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.