اصفهان شرق

کشف انبار 7 هزار میلیاردی میلگرد و تیرآهن در اصفهان/ فروش کالا، جریمه و محکومیت قضایی برای محتکران

کدخبر: 172748
1397/05/21 در ساعت 11:35

به گزارش اصفهان شرق، غلامرضا صالحی با اشاره به آخرین اقدامات تعزیرات در رابطه با تخلف‌های اقتصادی اظهار داشت: اوایل مرداد ماه سه انبار لاستیک خودرو و سه انبار لوازم خانگی در داخل شهر اصفهان که اقدام به احتکار کرده بودند کشف شد.

وی افزود: در آخرین بازرسی‌ها، شب گذشته انبار 196 هزار تنی میلگرد و تیرآهن در اطراف اصفهان و دور از شهر کشف شد که در آن بیش از 7 هزار میلیارد ریال میلگرد و تیرآهن کشف و ضبط شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان ادامه داد: پرونده احتکارهای بزرگ با قید فوریت طی کمتر از 48 ساعت رسیدگی شده و با هماهنگ سازمان صنعت معدن و تجارت دستور توزیع به قیمت کارشناسی صادر شده و پس از بررسی میزان جریمه هم تعیین می‌شود.

صالحی در خصوص امتناع فروشندگان لوازم خانگی از فروش کالا عنوان کرد: بعضی از واحدها از عرضه لوازم خانگی امتناع می‌کردند اما پس از برخورد با چند تن از متخلفان وضعیت بازار بهتر شده و از جهت عرضه با مشکلی مواجه نیستیم.

وی با بیان این که برخورد تعزیرات برابر مقررات بوده و در شرایط فعلی شدیدترین مجازات ممکن برای محتکران در نظر گرفته می‌شود یادآور شد: شاید مردم از همه اقدامات و برخوردها مطلع نشوند اما بین متخلفان تأثیر بازدارنده بسیاری دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان تصریح کرد: آمار پرونده‌هایی که به تعزیرات ارسال شده از ابتدای امسال تا 15 مرداد 97 بیش از 10 هزار و 166 فقره پرونده بوده که 9 هزار و 622 مورد از آن‌ها مختومه شده؛ سال گذشته احتکار قابل توجهی نداشتیم اما به دلیل شرایط خاص بازار شاهد رشد چشمگیر تخلف احتکار هستیم.

صالحی با بیان این که برخی از متخلفان اقتصادی بازداشت شده‌اند گفت: اگر در اثنای رسیدگی به این نتیجه برسیم که مجموعه اقداماتی که صورت گرفته که علاوه بر احتکار یا گران‌فروشی عنوان مجرمانه دیگری را به همراه داشته باشد، فرد مجرم را به محاکم قضایی معرفی می‌کنیم.

انتهای پیام/فارس