سرویس: غیر تولیدی 14:40 - یکشنبه 21 مرداد 1397

نماینده مردم نجف‌آباد خواستار شد

نوبت‌بندی آب برای استان‌های اصفهان و چهارمحال بختیاری

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: از مجمع نمایندگان خواستاریم با کمک شورای عالی آب برنامه نوبت‌بندی آب را برای دو استان چهارمحال بختیاری و اصفهان داشته باشند تا هر دو استان به‌طور عادلانه از آب کشاورزی استفاده کنند.

به گزارش اصفهان شرق، ابوالفضل ابوترابی پیش از ظهر امروز در نشست مجمع نمایندگان استان اصفهان درباره کمبودهای شهرستان نجف‌آباد اظهار کرد: یکی از خواسته تفویض بسیاری از اختیارات کمیسیون ماده 5 به نجف‌آباد است و خواستار تصویب این موضوع در صورت‌جلسه امروز هستیم.

وی خواستار استقلال ادارات بخش مهردشت شهرستان نجف‌آباد شد و افزود: از مهردشت تا بخش مرکزی نجف‌آباد حدود 100 کیلومتر فاصله است و در شهرستان‌های کشور دو مورد این‌چنین وجود دارد.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی برنامه نوبت‌بندی برای آب کشاورزی را خواستار شد و گفت: این که زمانی می‌گفتند «جنگ آب»، آن را باور نداشتیم ولی امروز تبدیل به یک مشکل داخلی شده است؛ به‌ خصوص در استان اصفهان که از مجمع نمایندگان خواستاریم با کمک شورای عالی آب برنامه نوبت‌بندی آب را برای دو استان چهارمحال بختیاری و اصفهان داشته باشند تا هر دو استان به‌طور عادلانه از آب کشاورزی استفاده کنند.

نجف‌آباد رتبه اول تولید بوقلمون در کشور

مجتبی راعی فرماندار شهرستان نجف‌آباد با بیان برخی از ویژگی‌های بارز شهرستان نجف‌آباد خاطرنشان کرد: رتبه اول تولید بوقلمون در کشور، رتبه اول تولید عسل در استان اصفهان، وجود 80 تشکل مردم‌نهاد و خیریه، فعالیت هزار و 600 واحد صنعتی و جامعه 42 هزار نفری کارگران، 12 مرکز آموزش عالی و 49 هیأت ورزشی از مشخصات بارز شهرستان نجف‌آباد است.

وی در ادامه به برخی از کمبودهای نجف‌آباد اشاره کرد و اذعان داشت: 50 درصد فضای آموزشی نجف‌آباد فرسوده است و در سال جاری به تعداد 80 کلاس و 50 نیروی آموزشی کمبود وجود دارد؛ هم‌چنین نبود ساختمان مستقل فرمانداری، تأمین اعتبار برای تکمیل کشتارگاه نجف‌آباد، تأمین برای تکمیل اورژانس بیمارستان و تکمیل ساختمان پزشکی قانونی از دیگر خواسته‌های به حق مردم نجف‌آباد است.

فرماندار شهرستان نجف‌آباد خواسته به‌حق دیگر مردم را تخصیص عادلانه حق آبه کشاورزان برشمرد و یادآور شد: با وجود مشکل کم‌آبی در کل کشور ولی کشاورزان نجف‌آباد که حدود 16 هزار هکتار اراضی کشاورزی را دارا هستند، تبعیض را تحمل نمی‌کنند و باید مسؤولان استان اصفهان و چهارمحال بختیاری نسبت به اختصاص حق آبه به کشاورزان به صورت عادلانه برخورد کنند.

حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی امام جمعه نجف‌آباد نیز در ابتدای این جلسه با تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان بیان کرد: در این جلسات معجزه نمی‌شود اما تشکیل چنین جلسه‌ای می‌تواند الگویی برای مسؤولان بالادست باشد که در عین هم‌دلی به رفع مشکلات و تصمیم‌هایی در حد توان و قابلیت اجرا می‌پردازند.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.