سرویس: غیر تولیدی » نقلی 20:12 - شنبه 20 مرداد 1397

نوبخت:

برای اشتغال نیاز به دلسوزی ترامپ نداریم/امسال 756 هزار نفر مشغول کار شدند

رييس سازمان برنامه و بودجه گفت:اصلاحات شکلی و ساختاری در بودجه 96 برای دست یابی به سیاست ها و اهداف مورد نظر انجام شده است.

به گزارش اصفهان شرق، در ادامه جلسه امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان برنامه بودجه کشور، سازمان میراث فرهنگی ، صنايع دستي و گردشگري و صندوق توسعه ملي در راستاي توسعه متوازن و كمك به توزيع عادلانه ثروت ، ايجاد كسب و كار و اجراي برنامه اشتغال گسترده و مولد ، با حضور علی اصغر مونسان معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و محمد باقر نوبخت رييس سازمان برنامه و بودجه ،در محل این سازمان برگزار شد.

در این نشست محمد باقر نوبخت اظهار کرد: مهمترین ماموریت این سازمان بعد از برنامه ریزی،بودجه ریزی است،طبق قانون 1 ماده محاسبات عمومی بودجه یک پیش بینی از منابع به حساب آمده و همچنین باید یک برآوردی از هزینه های لازم که در راستای سیاست ها برای دستیابی به اهداف صورت گیرد،انجام شود.

وی افزود:ما سال گذشته به وقت بودجه را تقدیم مجلس می کردیم و یکی از کارهایی که در سال اخیر بعنوان موضوع کم نظیر به حساب می آید  تقدیم به وقت لایحه بودجه بوده است.

نوبخت افزود: باید دید که این بودجه و منابع و مصارف آن به درستی پیش بینی می شود،سال گذشته 320 هزار میلیارد تومان منابع عمومی را در بودجه پیش بینی کردیم که همان رقم صرف مصارف این منابع شد.

وی افزود: در اصلاحاتی که از جهت شکلی و ساختاری انجام شد تلاش شده تا برای نخستین بار سیاست ها و اهداف مورد نظر را در بودجه 98 بگنجانیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال تمامی منابع تجهیز شده و نیاز به دلسوزی ترامپ نداریم،‌ گفت: در سه ماهه امسال 711 هزار نفر بیکار شده که 756 هزار نفر مشغول کار شده‌اند.

نوبخت تصریح کرد:سیاست ما اقتصاد مقاومتی بوده و گسترش اشتغال مولد از جمله سیاست هایی است که از سوی مقام معظم رهبری در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده است.

انتهای پیام/شهرخبر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.