اصفهان شرق

تولید محصولات آرایشی و بهداشتی با پایه گیاهی را قبول ندارم

کدخبر: 172682
1397/05/21 در ساعت 16:02

به گزارش اصفهان شرق، ایمانه دهقان اظهار داشت: اصفهان دارای ۶۰ کارخانه آرایشی و بهداشتی است که از این تعداد سه کارخانه آرایشی است که تولید کننده انواع کرم ها و مرطوب کننده ها هستند.

وی بیان داشت: در راستای بالابردن طرح کیفی سازی محصولات آرایشی و بهداشتی، طرح پی آر پی اس را اجرایی کردیم که در این طرح فرم چند صفحه‌ای خود اظهاری به کارفرماها داده می شود و پس از ثبت اطلاعات، صحت آن از سوی بازرسین ما مورد ارزیابی قرار گیرد.

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: در این نظارت ها چون بررسی ها ریشه ای است و تمام زیر و بم کارخانه مورد ارزیابی قرار می گیرد، کارخانجاتی که بالای ۹۰۰ امتیاز را بیاورند دیگر تا ۵ و ۶ سال نیاز به بازرسی ندارد.

وی با بیان اینکه نظارت بر کارخانجات آرایشی و بهداشتی به صورت مرتب صورت می گیرد، اعلام کرد: بیشتر کارخانجات ما محصولات بهداشتی تولید می کنند که غالب مواد اولیه آن مثل انواع اسانس ها و غیره وارداتی است.

اصفهان صادرکننده وازلین و پارافین به دیگر کشورهاست

وی با بیان اینکه در صورت تحریم اگر بتوانیم بخشی از محصولات آرایشی و بهداشتی را تولید کنیم اما به طور قطع نمی توانیم از بعد کیفیت تولیداتی در سطح بالا داشته باشیم، افزود: این در حالی است که در عرصه تولید وازلین و پارافین به حدی رسیدیم که بخش عمده آن صادر می شود.

دهقان در پاسخ به این سوال که در سطح بازار شاهد فروش برخی اقلام آرایشی ۴ تا ۵ هزار تومانی، یا مواد آرایشی و بهداشتی با قیمت های ارزان هستیم که براحتی به فروش می رسد و هیچ نظارتی روی آن صورت نمی گیرد، اضافه کرد: معاونت غذا و دارو با دو لیبل به راحتی استاندارد بودن محصولات آرایشی و بهداشتی را تائید می کند یک لیبل که روی محصولات صادراتی و یک لیبل که روی محصولات وارداتی زده می شود.

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تا فرهنگ و آموزش مردم افزایش نیافته و ندانند که وقتی این دو لیبل روی محصولات آرایشی و بهداشتی نیست نباید اقدام به خریداری کنند، هیچ چیزی را نمی توان تغییر داد.

قاچاق محصولات آرایشی کمتر از ۳۰ درصد است

وی با بیان اینکه قاچاق محصولات آرایشی کمتر از ۳۰ درصد است، ادامه داد: تمام تلاش ما این است که به جای نظارت و جمع آوری محصولات غیر استاندارد از سطح بازار، آگاهی مردم را افزایش دهیم چراکه این اقدام بهترین راه مبارزه با قاچاق مواد آرایشی و بهداشتی است.

دهقان در پاسخ به اینکه بسیاری از مردم وقتی می بینند محصولات آرایشی و بهداشتی به راحتی به فروش می رود و کسی بر خورد نمی کند این مسئله را دال بر سلامت کالا می دانند و با این گمان که اگر غیراستاندارد و بی کیفیت بود اجازه فروش نداشت، گفت: نظارت‌ها به طور مستمر انجام می گیرد اما تا مردم خود نخواهند و ندانند که محصول با کیفیت با بی کیفیت چه تفاوت هایی از نظر ظاهری دارد ما نمی توانیم جلوی مصرف مردم را بگیریم.

مهر