سرویس: اخبار شهرستان 16:14 - شنبه 20 مرداد 1397

اصفهان شرق گزارش می دهد؛

زخم بی آبی و بیکاری بر دل مردم شرق اصفهان/ سایه برخی کاستی‌ها همچنان در این منطقه سنگینی می‌کند

مردم حاشیه کویر مرکزی ایران که با تمام داشته ها و نداشته های زمین و آسمان کویر خو گرفته‌اند و به سخت کوشی و پرتلاشی و قناعت زبانزدند؛ مردمی که از ابتدای پیروزی انقلاب به امام خود لبیک گفتند و همواره برای حفظ ارمان‌های انقلاب اسلامی ایران تلاش کردند.

اصفهان شرق_جمشید حسینی، در شرق اصفهان مردم حاشیه کویر مرکزی ایران که با تمام داشته ها و نداشته های زمین و آسمان کویر خو گرفته‌اند و به سخت کوشی و پرتلاشی و قناعت زبانزدند؛ مردمی که از ابتدای پیروزی انقلاب به امام خود لبیک گفتند و همواره برای حفظ ارمان‌های انقلاب اسلامی ایران تلاش کردند.

شرق اصفهان بیش از هزار شهید در جنگ تحمیلی تقدیم انقلاب کرد و شهر و روستایی در شرق اصفهان نیست که در راه انقلاب فرشته‌ای را به پرواز در نیاورده و شهیدی را تقدیم انقلاب نکرده باشد بعد از جنگ تحمیلی در عرصه سازندگی نیز شرق اصفهان در اصفهان و کشور می‌درخشید و هر گامی که انقلاب در مسیر پیشرفت بر می‌داشت مردم شرق اصفهان نیز همراه انقلاب حرکت می‌کردند.

بسیاری از دواطلبان برای مدافع حرم شدن در تکاپو بودند اما صف طولانی این داوطلبان در شرق اصفهان بیشتر ان‌ها را به ارزوی خود نرساند و حتی امار شرکت کنندگان در انتخابات در شرق اصفهان جالب و قابل ستایش است.

در مطالبات برای حق آبه نیز سال‌ها سکوت کردند و منتظر اقدامات مسوولان شدند در صورتی که حق آبه حق قانونی ‌ان‌ها بود.

در طی چهل سال گذشته شرق اصفهان تحولات مختلفی را شاهد بوده است که گرچه این روند تغییرات امید به آینده را برای مردم این منطقه افزایش داده است اما سایه برخی کاستی ها همچنان در این منطقه سنگینی می کند.

*شهرک‌هایی که هنوز در خدمت مردم شرق اصفهان نیست

در طی این سال‌ها شرق اصفهان میزبان شهرک های صنعتی شد که انتظار می رفت با ورود صنایع انتظار حل مشکلات اشتغال و توسعه هر چه بیشتر این مناطق پررنگ تر شود اما اکنون که با استقرار چندین شهرک صنعتی همراه شده مردم پذیرای آلایندگی ها و مشکلات زیست محیطی شدند در صورتی که بسیاری از نیروی انسانی شاغل در این واحدهای صنعتی را افراد غیر بومی تشکیل می دهند و امیدها برای حل مشکل اشتغال هر روز کمرنگ تر شده است.

در این میان افراد محلی کارمند و کارگر شاغل در صنعت هم با معضل حقوق های معوقه و مشکلات متعدد بیمه و … دست و پنجه نرم می کنند و به سختی روزگار می گذرانند و این پایان مشکلات شرق اصفهان نیست و در شرقی ترین نقطه زاینده رود مردم سال‌ها از برکت وجود آب کشاورزی را به عنوان شغل اصلی و مستمر برای درآمد خود انتخاب کرده و روزگار می گذراندند.

*زخم بی آبی و بیکاری بر دل مردم شرق اصفهان

اما امروز خشکسالی و برداشت های بی ضابطه آب زنده رود را در ایستگاه آخر خشکاند این مخاطرات درد بی آبی و بیکاری را برای مردم این منطقه به ارمغان آورد و شاید تا سالیان متمادی رونق گذشته به مزارع این مناطق بر نگردد.

با وجود تمام این ناملایمات مردم با آگاهی و بصیرت راه بیان دغدغه های خود را انتخاب کردند مردمی که رنج بی آبی و بیکاری زخمی سنگین را بر دلشان نشاند اما باز هم بارها و بارها زیر سایه انقلاب و قانون مسیر مطالبه گری را طی کردند.

در شرایطی که دشمنان به دنبال کوچکترین روزنه ها برای نفوذ و ایجاد شکاف بین مردم و نظام هستند و دلخوش به تبدیل مطالبه به حق به فتنه و اغتشاش دارند اما مردم با آگاهی و شناخت راه از بی راه نقشه های دشمنان قسم خورده این ملت را نقش بر آب می‌کنند.

احترام به قانون و دادخواهی خود از مراجع قانونی در مطالبه حق آبه نمونه بارز میزان اعتماد و اتکا به نظام و انقلاب است.

این مردم قطعا به خوبی پایبندی به انقلاب را اثبات کرده‌اند و این بار نوبت به مسوولان و مدیران است که بیش از پیش قدردان منش و بصیرتشان باشند و سعی مضاعف را برای حل دغدغه های آنان به کار بندند تا دردی از رنج های چندین ساله آن‌ها کاسته شود.

مطمئنا مردم شرق اصفهان امروز بیشتر از هر روزی تحت فشار اقتصادی هستند؛ فشاری که یکی از دلایل عمده ان سوء مدیریت مسوولان است اما مردم شرق اصفهان سهل انگاری یک مسوول را یقینا به پای نظام نمی‌بینند و در حالی که سخت از بی عدالتی‌ها دلگیرند اما به دشمنان انقلاب هم مجال نفس کشیدن در این خطه را نمی‌دهند و مطالبات خود را از راه قانونی دنبال می‌کنند و منتظر اقدامات انقلابی مسوولان هستند.

انتهای پیام

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.