سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:02 - یکشنبه 31 فروردین 1393

ريیس کمیسیون فرهنگی مجلس در جلسه علني شورا تاکید کرد:

برخی از کشاورزان به نان شب خود محتاج شده اند

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در جمع اعضا شورا که مطالبه اصلی آنها آب بود عنوان کرد: باید مسئله زاینده رود با تعامل حل شود چرا که موضوع آب یک مسئله سیاسی نیست.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از صاحب نیوز، حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه زنده رود دیگر مرده رود شده است گفت: موضوع آب ملی است نباید سیاسی شود وجای تعجب است عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پلاکارد نویسی و تجمع به دنبال تحریک مردم هستند و منافع ملی را در نظر نمی‌گیرند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه این نمایندگان با تحریک می‌خواهند جنگ قومیتی را میان مردم چند استان راه اندازند در حالی که موضوع آب ملی است و نباید سیاسی شود.

وی تاکید کرد:اکنون شاهد هستیم بعضی کشاورزان شرق اصفهان به نان شب خود محتاج شده‌اند علاوه بر آن نیز ۳ میلیون اصله درخت پرثمر خشک شده است.

وی با بیان اینکه تونل گلاب۲باید ادامه یابد،تصریح کرد: بحث تونل بهشت‌آباد مصوب شده اما در روز‌های اخیر بحث جایگزینی لوله و پمپاژ آب مطرح می‌شود این در حالی است که ۵ میلیون نفر از مردم استان اصفهان به آب شرب نیاز دارند.

سالک در ادامه سخنان خود با اشاره به رشد صنایع خانگی در مناطقی که گرفتار خشکسالی شده اند اظهار داشت: تغییر کشت کشاورزی متناسب با شرایط اصفهان، رشد صنایع غیرآبی در مناطق خشکسالی، آموزش و فرهنگسازی در خصوص صرفه جویی آب مد نظر قرار گرفته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به پرداخت مالیات اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: اصفهان در سال جاری باید ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات بپردازد که مجلس پیشنهاد داده که ۵۰ درصد آن صرف خود استان شود.

به گفته وی،آب سد زاینده رود از ۱۱۰ میلیون مترمکعب به ۳۰۰ میلیون متر مکعب رسیده است و اگر مانند سال گذشته آب را رها کنیم ضرر می کنیم.

نماینده مردم اصفهان خاطر نشان کرد:با رساندن آب پشت سد به ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب زاینده رود را به کشت پاییزه برسانیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.