سرویس: اخبار شهرستان 10:47 - شنبه 20 مرداد 1397

رئیس شورای شهر هرند در گفتگو با اصفهان شرق مطرح کرد:

نارضایتی هرندی ها از وضعیت بهداشت و درمان/ جلوی پای سرمایه گذار ایجاد صنایع پاک، فرش قرمز پهن می کنیم

جعفری با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان هرند، گفت: مردم از وضعیت موجود بهداشت و درمان ناراضی هستند و از ۷۰ سال پیش تا به حال امکانات بهداشتی در سطح یک است و یک درمانگاه دارد این در حالی است که مردم انتظار دارند کارهای تخصصی نیز در مرکز بهداشت و درمان انجام شود.

محمد علی جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان شرق با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان هرند، اظهار کرد: مردم از وضعیت موجود بهداشت و درمان ناراضی هستند و از ۷۰ سال پیش تا به حال امکانات بهداشتی در سطح یک است و یک درمانگاه دارد این در حالی است که مردم انتظار دارند کارهای تخصصی نیز در مرکز بهداشت و درمان انجام شود.

وی افزود: مردم از پزشک عمومی، تزریقات و رادیولوژی رضایت دارند؛ دستگاه سونوگرافی و وسایل چشم پزشکی را خیرین خریداری کرده اند و هفته ای یک روز خدمات ارائه می دهند ولی به دلیل این که از روستاهای اطراف نیز به این مرکز مراجعه می‌کنند هفته ای یک روز کفایت نمی کند.

رئیس شورای شهر هرند تصریح کرد: دندانپزشکی و خیریه دندانپزشکی با کمک مردم دایر شده است و دستگاه OPG در منطقه شرق اصفهان فقط در شهر هرند وجود دارد و هفته ای دو روز خدمات ارائه می دهد و هفته ای یک روز نیز چند پزشک متخصص در بخش خصوصی و خارج از سیستم بهداشت و درمان در شهر هرند فعالیت می‌کنند.

جعفری بیان کرد: هرند از لحاظ جغرافیایی بین بخش‌های شرق در مرکز قرار دارد و اگر قرار باشد امکانات بهداشتی و درمانی در بخش ورزنه قرار گیرد در حالی که حتی استحقاق و نیاز آن را داشته باشد هیچ کس از منطقه کوهپایه به دلیل بعد مسافت نمی‌تواند از این امکانات استفاده کند و اگر در شهر کوهپایه نیز قرار بگیرد بعد مسافت مردم بخش بن رود را از استفاده ان دور می‌کند ولی اگر در منطقه هرند باشد به دلیل مرکزیت ذکر شده بخش‌های دیگر نیز از آن استفاده می کنند همچنان که از زایشگاه و بخش مادر و کودک استفاده می شود.

وی در ادامه اشاره به دایر شدن صنایع آلاینده در شرق اصفهان، گفت: باید صنایع پاک و سبز گسترش یابد متأسفانه در شرق اصفهان اخیرا” به دنبال ایجاد ذوب فولاد و پالایشگاه پتروشیمی هستند که آلایندگی های زیادی را در بر دارد و برای دراز مدت خوب نیست و تکنولوژی آن مربوط به ۱۰۰ سال پیش است همه مسوولان شهرستان و مردم باید جلوی این اقدامات را بگیرند و شورای هرند نیز مخالفت خود را اعلام کرده است غرب اصفهان، سجزی و حتی کوهپایه یک منطقه زیبا که دستخوش این آلایندگی ها شده و می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: باید صنایع پاک، غذایی و تفریحی احداث شود و در هر کجا که ایجاد شود استقبال می کنیم و در شهر هرند اهل تعامل بوده و جلوی پای سرمایه گذار جهت ایجاد صنایع پاک فرش قرمز پهن می کنیم.

محمد جعفری با اشاره به وضعیت بانوان در شرق اصفهان، اظهار کرد: بانوان۵۰ درصد از قشر جامعه را تشکیل می دهند و این در حالی است که بانوان شرق اصفهان ظرفیت و پتانسیل خوبی دارند ولی متأسفانه امکانات ورزشی و فرهنگی برای آن‌ها ناچیز هستند.

رئیس شورای شهر هرند تصریح کرد: خجالت زده بانوان شهر هرند نیز هستم؛ هرند با جمعیت حدودا” ۹۰۰۰ نفری یک سالن ورزشی دارد که جوابگوی ورزش آنان نیست رشته های والیبال، فوتسال، تکواندو و کاراته در حد محدود وجود دارد مربیان حرفه ای به این شهر نمی آیند و خیلی از استعدادهای آن ها از بین می رود برنامه ورزشی بانوان سلامت جسمانی و روحی آنان را به دنبال دارد و باید بیشتر بر روی آن متمرکز شویم.

جعفری افزود: تصمیم شورا بر این است که با احداث شدن ساختمان جدید شهرداری از ساختمان فعلی آن به دلیل فضای سبز خوبی که دارد به عنوان باغ بانوان استفاده کند و امکانات مختلف فرهنگی_ورزشی در آن قرار دهیم.

محمد علی جعفری با اشاره به مشکلات بخش‌های شرق اصفهان، عنوان کرد: تا زمانی که بخش های شرق اصفهان تبدیل به شهرستان نشوند همچنان از محرومیت برخوردار خواهیم بود تخصیص و توزیع بودجه ها در تهران، در سازمان مدیریت و برنامه ریزی به صورت شهرستانی است

وی گفت: شهرستان اصفهان شامل ۶ بخش است که بخش مرکزی به خود اصفهان متصل بوده و برای ۵ بخش که در کنار هم است حداقل سه فرمانداری کوهپایه، هرند و ورزنه پیشنهاد شده است و کارهای کارشناسی آن انجام شده که می‌طلبد در این دولت به شهرستان تبدیل شود.

رئیس شورای شهر هرند گفت: شرق اصفهان ترافیک بخش دارد که این ۳ بخش مطرح شده حتما” باید به فرمانداری تبدیل شود تا بسیاری از مشکلات خود به خود حل شود و خیلی از امکانات به این بخش ها سرازیر شود.

جعفری در پایان گفت: شهرستان اصفهان دارای ۱۸۰ روستا، ۶ بخش و ۱۴ شهر است که فرمانداری اصفهان فرصت رسیدگی به شرق اصفهان را ندارد چون خود شهرستان اصفهان، محلات و حاشیه های آن مشکلات زیادی دارند شرق اصفهان باید تلاش کند تا بخش ها به شهرستان ارتقاء پیدا کند ارتقاء بخش ها به شهرستان عامل اصلی و پرسرعت توسعه است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.