سرویس: غیر تولیدی 13:54 - جمعه 19 مرداد 1397

بحران اقتصادی با بی‌تدبیری برخی مسئولان در کشور شکل‌گرفته است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بحران اقتصادی با بی‌تدبیری برخی مسئولان شکل‌گرفته و بعضی‌ها پازل دشمن را پر می‌کنند، گفت: بخشی از دلیل این بازار آشفته توطئه دشمن و بخشی به خاطر بی‌تدبیری مسئولان است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدصادق ابطحی پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه اصفهان در خصوص شهادت امام جواد (ع) اظهار داشت: این امام همام در دوران 25 ساله عمرشان نقش بسزایی را ایفا کردند در شرایطی که مأمون در اوج قدرت به دنبال نابودی شیعیان بود امام آن‌چنان نقشی را ایفا و توطئه‌های دشمنان نقش بر آب کرد.

وی بیان کرد: امام جواد (ع) می‌فرمایند شیعیان باید سه خصلت داشته باشند یکی از آن‌ها توفیق الهی و دومین نیاز شیعه، واعظ است و انسان باید مرتب خود را موعظه و نصیحت کند و شیعه باید واعظ درونی داشته باشد.

مسئول نمایندگی سابق ولی‌فقیه در ستاد پدافند نیروی هوافضای سپاه خصلت سوم را از دیدگاه امام جواد (ع) را نصیحت‌پذیری عنوان کرد و گفت: انسان نصیحت‌گری نیاز دارد تا اشتباهات او را متوجه‌اش کند، ایشان می‌فرمایند رفیق هر انسانی کسی است که اشتباهات فرد را به او گوش زد کند.

وی درباره روز ازدواج و حلول ماه ذی‌الحجه گفت: سالروز ازدواج امیرالمومنین (ع) و حضرت فاطمه (س) در پیش است، هر دو دریای بیکرانی بودند و زندگی آنان درس‌های بیکران برای جامعه دارد، به‌خصوص امروز که شرایط ازدواج سخت شده است، زندگی امیرالمؤمنین (ع) می‌تواند بهترین الگو باشد.

ابطحی تأکید کرد: سادگی ازدواج را باید از این دو بزرگوار الگوبرداری کرد، زمانی که حضرت علی (ع) زره خود را فروختند و به‌سادگی زندگی کردند، این زندگانی علی و فاطمه بود نه مهریه‌های سنگین و نه این جهیزیه سنگین امروزی.

وی با بیان اینکه متأسفانه با اوضاع امروز به‌محض ایجاد مشکل در زندگی جوانان، مهریه به اجرا درمی‌آید و این‌همه مشکلات در پی دارد، گفت: جوانان باید از علی (ع) و فاطمه (س) درس بگیرند، همچنین پدران و مادران جوانان باید از آن‌ها الگو بگیرند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: افزود: شیطان به دنبال نابودی جمهوری اسلامی است و آن‌ها به تعبیر رهبری معظم، این موضوع را به گور خواهند برد.

وی با بیان اینکه بحران اقتصادی با بی‌تدبیری برخی مسئولان شکل‌گرفته و بعضی‌ها پازل دشمن را پر می‌کنند، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند فکری به حال اقتصاد بکنید. بخشی از دلیل این بازار آشفته توطئه دشمن و بخشی به خاطر بی‌تدبیری مسئولان است.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.