سرویس: غیر تولیدی 15:46 - جمعه 19 مرداد 1397

امام جمعه اصفهان

احتکارکنندگان با کمک مردم شناسایی و معرفی شوند

امام جمعه اصفهان با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، گفت: باید کسانی که احتکار کرده و بازار اسلامی را برهم می‌زنند با کمک مردم به بازرسان تعزیرات معرفی شوند.

به گزارش اصفهان شرق،  آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: امتحان خداوند برای ائمه با ما متفاوت است، ما نمونه امتحان ائمه را در داستان حضرت ابراهیم (ع) خوانده‌ایم که امتحان بسیار سختی است، زمانی که حضرت ابراهیم (ع) سربلند از امتحان بیرون می‌آید خداوند چنین جایگاهی را به او  می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، گفت: باید کسانی که احتکار کرده و بازار اسلامی را برهم می‌زنند با کمک مردم به بازرسان تعزیرات معرفی شوند، اینها بازار مسلمین را بر هم می‌ریزند.

امام جمعه اصفهان افزود: در بحث دلار و طلا هر چند بی تدبیری وجود دارد، در واقع به نوعی امتحان الهی است که به فضل الهی با سربلندی از این امتحان بیرون می‌آییم.

وی با تسلیت ایام شهادت امام جواد (ع) گفت: حضرت جواد (ع) به یکی از اصحابشان فرمودند آن چنان نباشید که در ظاهر مطیع خدا هستید ولی در باطن اینگونه نباشید، سعی کنید در ظاهر و باطن یک شکل باشید.

آیت‌الله طباطبایی نژاد در ادامه افزود: امام جواد (ع) در 7 سالگی به امامت رسیدند و در واقع نخستین امام جوان و مقدمه‌ای بر امامت امام زمان (عج) بودند.

وی تصریح کرد: مناسبت دیگر اول ذی الحجه و سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) است و به تعبیر پیامبر این ازدواج در عرش بود.

امام جمعه اصفهان با اشاره به مشکلات ازدواج جوانان در جامعه امروز گفت: متاسفانه مهریه سنگین ازدواج‌ها را سخت کرده است و امام سجاد (ع) می‌فرماید دخترانتان را به فرد متقی بدهید.

وی به سالگرد پیروزی حزب الله برابر صهیونیست‌ها اشاره کرد و افزود: صهیونیست‌ها 33 روز جنگیدند و سرانجام حزب الله پیروز شد و ما باید بدانیم که اگر وحدت داشته باشیم دنیای کفر حریفمان نخواهد شد.

آیت‌الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه باید با اصلاح روش‌ها مشکلات را حل کرد، گفت: باید مسئولان بیدار شوند و بسیاری روش‌ها را تغییر بدهیم فکری به حال مستضعفین کنیم.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.