سرویس: غیر تولیدی 07:00 - جمعه 19 مرداد 1397

پناهیان در اصفهان مطرح کرد

شهید حججی بزرگترین دستاورد انقلاب در مردمی بودن/ در اقتصاد هم محسن حججی نیاز داریم

کارشناس مسائل مذهبی گفت: شهید حججی بزرگترین دستاورد انقلاب در مردمی بودن و مردمی مقاومت کردن بوده و این را به عراق و شام و لبنان و یمن صادر کردیم، امروز بالاترین مقاومت را مقابل استکبار انجام می‌دهد.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در مراسم نخستین سالگرد شهادت شهید حججی اظهار کرد: مردم خودشان باید کار را دست بگیرند و کشور را آباد کنند، دولتی موفق می‌شود که از خود مردم کمک بگیرد.

وی افزود: نرم‌افزار بسیج که ایران را در جنگ در جهان نمونه کرد،‌ در اقتصاد و سایر حوزه‌ها هم می‌تواند مؤثر باشد؛ شهید حججی بزرگترین دستاورد انقلاب در مردمی بودن و مردمی مقاومت کردن بوده و این را به عراق و شام و لبنان و یمن صادر کردیم، امروز بالاترین مقاومت را مقابل استکبار انجام می‌دهد.

کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: انقلاب اسلامی با همین ابزار مقاومت مردمی مقدمات ظهور امام زمان (عج) را فراهم خواهد کرد.

وی همچنین گفت: دائماً همه چیز را دولتی کردند، دولت‌ها بزرگ شده و رانت و فساد اجتناب‌ناپذیر شد که هر چقدر هم قوه قضائیه هم قوی عمل کند نمی‌تواند اوضاع را جمع کند؛ باید برگردیم به سخن امام که تا می‌توان نباید کار را دولتی کرد.

پناهیان ابراز داشت: جای تعجب و تأسف است که ما با این‌که الگوی مقاومت مردمی و الگویی مانند شهید حججی را داریم و در این 40 سال به چشم موفقیت‌های حرکت‌های مردمی را دیده‌ایم، اما همین الگو را در اقتصاد نداریم و مشکلات معیشتی را شاهد هستیم.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب سال‌هاست شعار اقتصاد مقاومتی را می‌دهند و به مردمی کردن اقتصاد تأکید دارند.

کارشناس مسائل دینی عنوان کرد: مدیر دولتی هرگز نمی‌تواند کارایی مدیر مردمی را داشته باشد و مردم را به ستوه می‌آورد؛ چه باندهای مافیایی وجود دارد که نمی‌گذارند کار مردمی شود؟

وی در ادامه ابراز داشت: نمی‌خواهیم صرفاً به شهید حججی بپردازیم در شرایطی که مردم مشکلات اقتصادی دارند، صریحاً می‌گویم همان‌طور که در مقاومت‌های مردمی شهید حججی داریم در عرصه اقتصاد مردمی و اقتصاد مقاومتی نیاز به مدیرانی در حد و اندازه خلوص شهید حججی داریم.

پناهیان تصریح کرد: مدیری که به اندازه او صفای باطن ندارد نمی‌تواند به این مردم خدمت کنند و بالأخره یا خطا می‌کنند یا خیانت؛ در مرزها و سنگر جنگ تا این اندازه شجاعت می‌بینیم اما برخی بزدل‌ها پشت میزها پنهان می‌شوند.

وی ادامه داد: شهید حججی فقط جلوه تأمین امنیت نیست در تمامی عرصه‌ها به این الگو نیاز داریم؛ در زمان ظهور حضرت نمی‌بینید که صفای مدیران از شهدا کمتر باشد و در روایت هست که خاک قدم‌های آن‌ها را مردم به تبرک بر می‌دارند.

کارشناس مسائل دینی با بیان این‌که محسن حججی تربیت یافته خانواده علماست و اضافه کرد: پدربزرگ شهید حججی عالم مجاهد با معرفتی بود که مردم اصفهان او را نمی‌شناسند به دلیل غربتی بود که ایشان دچار شدند، وظیفه جوانان پرده برداشتن از این غربت است.

وی در رابطه با شکل‌گیری بحران در سوریه گفت: تمام جهان بسیج شده بودند و داعشی را به پیشرفته‌ترین اسلحه‌ها مجهز کردند، وزیر خارجه خبیث سابق آمریکا در کتابش می‌نویسد که با 70 کشور برای شکل‌گیری داعش منتشر کرده، شرایط به گونه‌ای سخت شد که خوشبین‌ترین افراد حتی در بین فرماندهانی که بعدها شهید شدند هم احتمال پیروزی نمی‌دانند.

پناهیان با قیاس تعداد شهدا در دفاع مقدس و مدافعان حرم تبیین کرد: با شهدای کمتر نسبت به دفاع مقدس پیروز شدیم و این یعنی قدرت ما هزاران برابر شده است.

این کارشناس دینی با بیان این‌که امروز هم باید پیروزی را جشن بگیریم و ناراحت باشیم برای عزیزانی مانند شهید حججی، گفت: دشمن ما نه تنها برنامه‌ریزی ندارند بلکه قدرت مقاومت در مقابل ما را هم ندارند.

وی تأکید کرد: کجا هستند آن کسانی که می‌گفتند امروز بغداد فردا تهران،‌ آثار خاکستر آن‌ها در جهان نیست اما نهال‌هایی مانند حججی در حال ثمر دادن هستند و چه جوانانی امیدوار شدند که بتوانند سربازان مخلصی برای امام زمان باشند.

پناهیان در پایان با اشاره به استقبال مردمی از شهید حججی خاطرنشان کرد: مراسم تشییع شهید در تهران را حضور داشتم، تخمین می‌زدند دو میلیون نفر برای پیکر شهید آمدند، آن هم در شرایطی که دشمنان این همه تبلیغ می‌کنند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.