اصفهان شرق

دوران غربت شیعیان گذشته است/ ایران به هیچ وجه از موضع پیروزمندانه خود عقب نخواهد نشست

کدخبر: 172480
1397/05/18 در ساعت 23:42

به گزارش اصفهان شرق، حجه السلام علیرضا پناهیان شامگاه پنجشنبه در مراسم سالگرد شهادت شهید محسن حججی در مسجد محمدیه جی اصفهان اظهار کرد: انسان ممکن است گاهی از اوقات مظلوم واقع شود، هزار و 400 سال از تاریخ شیعه می گذرد که مذهب تشیع هم مظلوم واقع شده اما دارای شجاعت و امید است و تلاش کرده اعتقادات خود را حفظ کند.

وی در ادامه با بیان اینکه ما به غریب بودن و شهید دادن عادت کرده ایم، افزود: ما به پهنای تاریخ انسان های مظلومی بوده ایم که به خوبی از اعقاید خود تا پای جان دفاع کرده ایم اما چون امروز باید هنر اعتقادات خود را به دنیا نشان دهیم و بلد نیستیم.

این کارشناس دینی تصریح کرد: با شرکت در مراسم اربعین حسینی با حضور 20 میلیون زائر غربت را از کربلای حسینی زدوده ایم اما ادبیات و فرهنگ ما هنوز مربوط به دوران غربت بوده و نوحه های ما نیز قدیمی است در حالی که باید تلاش کنیم اعتقادات ما در جهان فراگیر شود.

وی افزود: هنوز حتی کلیپی که بتواند زیبایی های دینی ما را به جهان عرضه کند نداریم چون فکر می کنیم هنوز باید از خود دفاع کنیم در حالی که دوران مدافعان حرم تمام و دوران فتح آغاز شده است.

پناهیان با اعلام اینکه باید در این دوران لطیف تر و مهربان تر بشویم تا بتوانیم در جهان تأثیرگذارباشیم، گفت: دین ما سرشار از احساسات است اما به خوبی از آن نتوانسته ایم استفاده کنیم؛ هم اکنون که ما قوی تر، با نشاط تر و شاداب تر هستیم هنوز ما را مورد هجمه قرار می دهند اما کم رویی مذهبی ها باعث می شود تلفات هم بدهیم.

وی اضافه کرد: در تمامی مجالس خود باید دائما باید از فتح و ظهور و قدرتی که داریم صحبت کنیم به عنوان پادگان هایی که چرا حضرت مهدی(عج) نمی آیند تا ما را فرماندهی کنند؟

این کارشناس دینی با اشاره به ویژگی های فرهنگ اقتدار یادآور شد: تمامی تنگه های استراتژیک جهان و معدن های بزرگ جهان در تحت سیطره موشک ها و پهبادهای ماست و هیچ بمب اتمی از پس سینه زنان حسینی برنمی آید به همین دلیل است که نه به گفتگوی تمدن ها و نه به جنگ تمدن ها معتقد نیستم چرا که تمدنی در مقابل ما نیست که با او گفتگو کرده یا بجنگیم دلیل این مدعا آیه قرآن است که می گوید حق آمد و در لحظه باطل نابود شد.

وی با تاکید براینکه تلفاتی که امروز هم می دهیم نشانه افتخار است، ادامه داد: همانطور که یک کشتی گیر ممکن است گوش یا دماغ او در طول مبارزه بشکند، شهید دادن ما نیز بیانگر پهلوانی و برتر ما در دنیا است چرا که همانطور که می بینید با بازگشت یک شهید به وطن میلیون ها نفر به گرد او جمع می شوند.

پناهیان به ویژگی های منحصر به فرد سوره محمد در خصوص قدرت بخشی و قدرتمندی و شجاعت پرداخت و گفت: عبارت آمریکا هیچ غلطی نمی توانند بکند، تفسیر اولین آیه این سوره است و شما باید لذت ببرید از موفقیت هایی که در لبنان و افغانستان و سوریه و یمن به دست آمده است و خود ایران نیز به هیچ وجه از موضع پیروزمندانه خود عقب نخواهد نشست.

وی در پایان به لزوم تغییر روضه های قدرتمندانه به جای نوحه های غریبانه خاطرنشان کرد: در زمان حضرت مهدی (عج) هم روضه های قدرتمندانه ایی خواننده خواهد شد که عاشقان حسینی را از خجالت آب می کند همانطور که امام حسین(ع) هم برای یاران خود روضه می خوانند.

انتهای پیام