سرویس: اجتماعی 16:15 - پنجشنبه 18 مرداد 1397

رئیس پلیس فتا استان اصفهان:

عامل انتشار اکاذیب در فضای مجازی دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: فردی که با ایجاد صفحه‌ای در یکی از شبکه‌های اجتماعی پر مخاطب اقدام به انتشار اکاذیب برعلیه یکی از شهروندان کرده بود، با تلاش مأموران پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش اصفهان شرق، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی شکایت خانمی مبنی بر اینکه فرد ناشناسی با انتشار مطالب دروغ علیه وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی باعث آبروریزی او شده است، موضوع با حساسیت خاصی در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد عامل انتشار اکاذیب با بیان اخبار کذب بر علیه شاکی و انتشار آن به صورت گسترده، سعی در خدشه‌دار کردن حیثیت اجتماعی و شغلی وی را دارد که سرانجام با بکارگیری یک سری اقدامات علمی و تخصصی متهم شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با بیان اینکه متهم از همکاران شاکی بود اظهار کرد: وی که در تحقیقات صورت گرفته منکر هرگونه جرمی بود اما پس از مواجه شدن با دلایل‌، مدارک و مستندات موجود در پرونده‌، به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را انتقام جویی از شاکی عنوان کرد.

وی گفت: کاربران شبکه‌های اجتماعی باید مراقب رفتار خود در این شبکه‌ها باشند و از روی بد گمانی و شک یا انتقام جویی برای دیگران ایجاد مزاحمت نکنند، چرا که مزاحمت در فضای سایبر جرم است و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.

سرهنگ مرتضوی از کاربران خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و کانال رسمی پلیس فتا در پیام‌رسان‌های داخلی با آی دی cyberpolice با ما در‌ میان بگذارند.

انتهای پیام

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.