سرویس: اجتماعی 10:37 - چهارشنبه 17 مرداد 1397

رئیس شورای شهر تودشک:

ضرورت احداث شبکه فاضلاب شهری تودشک بیش از گذشته احساس می شود/ فرونشست حیاط دو خانه مسکونی طی هفته گذشته

رئیس شورای شهر تودشک گفت: آبفا نقشه‌های فاضلاب شهری تودشک را آماده کرده است و لوله های ۵ کیلومتری نیز آماده تحویل است فقط مدیران بنیاد مسکن بایستی پیمانکار را معرفی کنند.

محمد شریفی امروز در گفت و گو با خبرنگار اصفهان شرق اظهار کرد: متاسفانه شهر تودشک هنوز از شبکه فاضلاب شهری برخوردار نیست که در پی آن مشکلاتی برای شهروندان ایجاد شده است.

وی با بیان این‌که یکی از مشکلات اساسی در مسکن مهر تودشک نداشتن فاضلاب است، افزود: بعضی از منازل مسکونی کامل و قابل سکونت شده است اما به دلیل بالا امدن آب سطحی امکان حفر چاه برای فاضلاب در این شهرک وجود ندارد و چاه‌ها در عمق ۱/۵ به فاضلاب می‌رسد و امکان سکونت برای این خانه‌ها را از بین برده است

رئیس شورای شهر تودشک با اشاره به پیگیری‌های انجام گرفته در خصوص مشکل فاصلاب شهر تودشک، افزود: با پیگیری‌های شورا و شهردار تودشک نشستی با تلاش و محوریت کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و با حضور مدیر کل راه و ترابری، مدیر کل بنیاد مسکن و مدیر عامل آبفای استان اصفهان، شورای شهر و شهردار تودشک برگزار شد.

وی عنوان کرد: در این جلسه توافق نامه‌ای نوشته شد که آبفا ۵ کیلومتر لوله های فاضلاب را تقبل کند و راه و شهرسازی نیز از محل یارانه مسکن مهر مبلغ ۵۰۰ میلیون برای فاضلاب مسکن مهر و نوبنیاد پرداخت کند و بنیاد مسکن اجرا کننده طرح باشد.

شریفی در ادامه گفت: آبفا نقشه‌ها را آماده کرده است و لوله های ۵ کیلومتری نیز آماده تحویل است فقط مدیران بنیاد مسکن بایستی پیمانکار را معرفی کنند و بنیاد مسکن قرار است هزینه اجرا را از محل صدور سند ۷۰۰ منزل مسکونی و تجاری که لوله هایش واگذار و سند آن ها در حال صادر شدن است به ازای هر مترمربع از عرصه ۳۶۰۰ تومان دریافت کند و هزینه های اجرا از این محل تأمین می شود.

محمد شریفی اذعان کرد: در هفته گذشته حیاط خانه دو منزل مسکونی و یکی از کوچه‌ها فرو نشست که با نامه ای که به فرمانداری فرستاده شد نمایندگان فرماندار و آبفا در محل حضور پیدا کردند و در پی آن نامه ای با قید فوریت برای تسریع در انجام به هر سه مدیران کل از سوی فرماندار ارسال شد.

وی با اشاره به بهای زیادی که شهروندان تودشک برای سند می‌پرداختند، افزود: با پیگیری‌های شورای شهر تودشک و شکایت رسمی که به بازرسی کرد قیمت سندی که به ۶ میلیون می رسید و برای ساختمان دو طبقه ۳/۵ میلیون گرفته می شد و برای این دو طبقه سالی ۲۰ درصد قرار به اضافه آن می شد را بایکوت کرد و با حضور مدیر کل بازرسی و کامران نماینده اصفهان توافق نامه ای امضا شد که به موجب آن؛ قرار به دریافت هر متر مبلغ ۳۶۰۰ تومان گرفته شد که این رقم نیز خرج فاضلاب شهر شود که خوشبختانه رقم ثابت و رضایت مردمی را نیز در بر داشت.

محمد شریفی گفت: مرکز بهداشت شهر تودشک نوساز است ولی برخی از تجهیزات مورد انتظار در آن جا مستقر نشده است اتاق رادیولوژی سرب کوبی نیست و با وجود دندانپزشک و انجام کلیه امور دندان پزشکی توسط وی اما به دلیل نبود گرافی دندان کار دچار نقص می شود که با پیگیری‌های شورای شهر و با نظر مساعد ترک زاد قرار است در اولین فرصت گرافی دندان هم در این مرکز انجام شود.

رئیس شورای شهر تودشک تصریح کرد: به دلیل این که مرکز بهداشت سه طبقه است رفت و آمد افراد مسن و بیمار با مشکل مواجه شده است که به علوم پزشکی کتبا” اعلام شده است آسانسور خریداری شده ولی جایگاه آن برای نصب ایراد دارد و نیاز به بازسازی مجدد و آهن کشی دارد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.