سرویس: اجتماعی 07:13 - دوشنبه 15 مرداد 1397

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان:

زنان؛ مجری ۴۰ درصد از طرح‌های اشتغال کمیته امداد اصفهان هستند

مدیرکل کمیته امداد اصفهان گفت: زنان مجری ۴۰ درصد از طرح‌های اشتغال کمیته امداد اصفهان هستند.

به گزارش اصفهان شرق، محمدرضا متین پور، بابیان اینکه خودکفایی و توانمندسازی مددجویان تحت حمایت از اولویت‌های مهم این نهاد است، اظهار کرد: همه جامعه تحت حمایت کمیته امداد اصفهان به‌طور منظم برای شناسایی و تقویت قابلیت‌های خودکفایی و توانمندی پایش می‌شوند.

وی بابیان اینکه زنان سرپرست خانوار، سالمندان و بیماران از کارافتاده اصلی‌ترین بخش‌های جامعه تحت حمایت کمیته امداد اصفهان را شامل می‌شوند، تأکید کرد: ایجاد شغل در این ترکیب جمعیتی کار آسانی نیست و مستلزم اشراف کامل به پتانسیل‌های موجود در خانوارها و فرزندان آن‌هاست.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان زنان سرپرست خانوار را یکی از بخش‌های مهم جامعه مددجویان کمیته امداد اصفهان اعلام کرد و افزود: در سه‌ماهه نخست امسال بیش از سه میلیارد و ۷۸۵ میلیون تومان در قالب ۲۴۹ فقره وام قرض‌الحسنه اشتغال و خودکفایی، علاوه بر زنان سرپرست خانوار در اختیار همسران افراد از کارافتاده و زمین‌گیر و دختران در سن کار خانوارهای تحت حمایت قرار گرفت.

وی تأکید کرد: این میزان طرح اشتغال نزدیک به ۴۰ درصد از کل طرح‌های اجرا شده در سه‌ ماهه نخست امسال را شامل می‌شود.

متین پور افزود: همسران مردان از کارافتاده تحت حمایت کمیته امداد از نظر مسئولیتی که در زندگی این خانوارها بر عهده‌ دارند در نقش زنان سرپرست خانوار هستند و این به علت فقدان توانایی کار کردن در شوهران آن‌هاست.

وی بابیان اینکه حمایت این نهاد از مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی به‌سرعت قطع نمی‌شود، گفت: تا زمانی که درآمد این طرح‌ها به حداقل حقوق مصوب وزارت کار نرسد و از پایداری طرح اطمینان حاصل نشود مستمری مددجویان برقرار باقی می‌ماند و پس‌ از آن به‌ جز مستمری سایر خدمات موردی و بیمه‌ای کمیته امداد به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.