اصفهان شرق

کشاورزان شرق اصفهانی به دنبال حفظ آرامش و ثبات در کشور هستند/ پیگیر مطالبات کشاورزان از مراجع قانونی خواهیم بود

کدخبر: 172343
1397/05/15 در ساعت 09:53

حسن محسنی در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به اینکه با جدیت مطالبات کشاورزان شهرستان اصفهان را دنبال می کنیم، اظهار کرد: به لحاظ وضع موجودی که در برخی شهرهای کشور رخ داد، صلاح ندانستیم که برای رساندن صدای کشاورزان به وزارت نیرو، حرکتی داشته باشیم ولی با جدیت مطالبات کشاورزان شهرستان اصفهان را دنبال می کنیم.

رييس هيئت مديره نظام صنفي شهرستان اصفهان افزود: با توجه به اینکه مسئولان اجرایی استان اصفهان همفکری و همدلی لازم با نظام صنفی را ندارند، با برپایی جلساتی، وضع موجود در حوضه آب و کشاورزی را به گوش مردم رساندیم.

وی با اشاره به اینکه سه خواسته اورژانسی در طرح 9 ماده ای شورای زاینده رود، از مسئولان داشته ولی متاسفانه جوابی تا کنون دریافت نکرده ایم، گفت: اولین خواسته ما از مسئولان این است که آیا در پاییز به کشاورزان آبی اختصاص داده می شود یا نه و قطعا جوابدهی دقیق به قشر کشاورز باعث می شود تا کشاورز باقی مانده پس انداز خود را به درستی در خرید بذر، کود و کشت و کار مصرف کند و به طور کلی بفهمد نظر مسئولان در دادن آب برای کشت پاییزه چیست.

محسنی با بیان اینکه خسارت نکشت باید به کشاورزان به درستی پرداخت شود، تصریح کرد: ماده 44 قانون توزیع عادلانه آب می گوید اگر آب کشاورزی به شرب و صنعت داده شد، باید خسارت وارده به کشاورز به صورت حق نکشت پرداخت شود ولی اسفندماه سال 96، مبلغ ناچیزی در کف یک میلیون و سقف سه میلیون به کشاورزان شهرستان اصفهان پرداخت شد که بسیار ناچیز بود.

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی شهرستان اصفهان با تاکید بر اینکه کشاورزان در مضیقه هستند، خاطرنشان کرد: معیشت کشاورز با خشکسالی های پی در پی دچار مشکل شده است و مسئولان فکری به حال این قشر زحمت کش بکنند.

وی با اشاره به مطالبه سوم در بحث واگذاری پساب فاضلاب به کشاورزی شرق اصفهان، افزود: قرار بود تجمیع تمام پساب موجود در اصفهان، بعد از تصفیه کامل به سمت کشاورزی رها شود و بارها به مسئولان گفته ایم که پساب شهر اصفهان را به کشاورز برگردانید ولی جوابی در این خصوص نشنیده ایم.

محسنی با تاکید بر اینکه مطالبه خود از وزیر نیرو را به صورت قانونی دنبال خواهیم کرد، گفت: نظام صنفی با تمام توانش پیگیر مطالبات از مراجع قانونی خواهد بود ولی مهم تر از آن حفظ آرامش و ثبات در کشور است که کشاورزان به دنبال آن هستند.

وی بیان کرد: نمی خواهیم بهانه دست دشمن دهیم تا عده ای منفعت طلب و ضد انقلاب از جمع کشاورزان سوء استفاده کرده و هنجارشکنی خودشان را به پای کشاورز زحمت کش شرق اصفهان بگذارند.

رييس هيئت مديره نظام صنفي شهرستان اصفهان، با تاکید بر اینکه کشاورزان دوستدار نظام و انقلاب اسلامی هستند و بارها حضور خود را در میادین دفاع مقدس و ایام الله انقلاب نشان داده اند، اظهار کرد: نخواهیم گذاشت که قشر کشاورز، دستمایه تحرکات دشمن قرار گیرند زیرا دشمن می خواهد کشاورز را بدنام کرده و اخبار ضد و نقیض از کشاورزان منعکس کند که در این هدف با بصیرت بالای کشاورزان ناکام مانده و خواهد ماند.

وی ضمن تاکید مجدد بر اینکه، مشکلات کشاورزان، در آینده در قالب مطالبه از وزیر نیرو مطرح می شود، تصریح کرد: تا ثبات کامل و آرامش کشور، قصد هیچ حرکتی را نداریم ولی باز هم به کشاورزان اطمینان می دهم که صنف کشاورزی همه تلاش خود را برای بهبود وضع کشاورزان و رسیدگی به مشکلات این مردم انقلابی گذاشته است.

انتهای پیام/